جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از شمالی شدن جریانات روی دریای خزر و کاهش محسوس دما در پنج استان همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نوار شرقی کشور خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: روز یکشنبه (۱۳ شهریور) در بیشتر نقاط کشور جوی پایدار حاکم است. از اواخر وقت دوشنبه (۱۴ شهریور) به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای استان‌های گیلان، مازندران و اردبیل بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.
به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این شرایط روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه (۱۵ تا ۱۷ شهریور) علاوه بر مناطق ذکر شده برای شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی نیز انتظار می‌رود.

gard khak b
وی ادامه داد: طی روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه دمای هوا در نوار شمالی به‌ویژه استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بین ۸ تا ۵ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد همچنین طی سه روز آینده در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نوار غربی کشور وزش باد شدید گاهی خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.
ضیاییان افزود: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، برای ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان، رشد ابرهای همرفتی، رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می شود.
وی در ادامه گفت: از اواخر وقت دوشنبه تا روز پنجشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ شهریور) صاف با احتمال غبار صبحگاهی، از بعداز ظهر وزش باد و گاهی کمی ابری با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۵ شهریور) صاف و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ شهریور) اهواز با دمای ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند./ آفتاب‌‌نیوز

استان بوشهر

Template Design:Dima Group