جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: در سه ماه نخست امسال ۴۴ هزار و ۴۹۶ فقره تسهیلات به ارزش ۸۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک‌های استان پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب، داریوش زراعتگر روز پنجشبه در نشست با خیرنگاران اظهار کرد: مجموع منابع ۱۳ بانک عضو کمیسیون شورای هماهنگی بانکهای استان بوشهر تا پایان خرداد امسال ۸۷۷ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال بوده است که این میزان نسبت به ابتدای سال هفت درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: مجموع مصارف (مانده تسهیلات بانکی) بانک‌های عضو کمیسیون شورای هماهنگی استان بوشهر ۴۶۱ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال بوده است که این میزان نسبت به ابتدای سال هفت درصد رشد داشته است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر بابیان اینکه میانگین مصارف نسبت به منابع در کشور ۴۴ درصد است، تصریح کرد: این میزان در استان بوشهر ۵۳درصد است که به معنای پرداخت خوب تسهیلات از سوی بانکها است.

pool milyardi
به گفته زراعتگر، مجموع مطالبات بانکهای استان بوشهر تا پایان خرداد ۷۰۳۶ میلیارد ریال است که نسبت به پارسال که ۵۹۹۹ میلیارد ریال بوده، ۱۷ درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول با اشاره به شرایط مطلوب بانکهای استان بوشهر از نظر معوقات، بیان کرد: به جز سه شرکت سیمانی در شهرستانهای دشتستان، دشتی و کنگان و شرکت‌های نفت و گاز در استان جنوب استان بوشهر شرکت بزرگی که تسهیلات بانکی بگیرند، وجود ندارد.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر بیان کرد: پارسال بانک‌های استان بوشهر ۲۵۳ هزار و ۹۲۲ فقره تسهیلات به ارزش ۴۲۳ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال پرداخت کرده اند که ۳۸ درصد در بخش صنعتو معدن، ۴۰ درصد در حوزه خدمات و بازرگانی، ۶ درصد در بخش مسکن و ساختمان، چهار درصد در حوزه کشاورزی و ۱۲ درصد در سایر موارد بوده است.
زراعتگر ادامه داد: در سه ماه نخست امسال ۴۴ هزار و ۴۹۶ فقره تسهیلات به ارزش ۸۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک‌های استان پرداخت شده که نسبت به سه ماه سال گذشته در میزان تعداد ۱۰ درصد و در میزان مبلغ۹۳ درصد رشد داشته است.
وی گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۷ هزار و ۶۰۱ نفر در استان بوشهر در سامانه دریافت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری ثبت نام کردند که از این شمار به ۹۰۰۵ نفر تاکنون موفق به دریافت ۷۶۷۳ میلیارد ریال تسهیلات شده‌اند، در این حوزه جز ۱۳ استان برتر بوده‌ایم.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر بابیان اینکه ۸۱۸۵ نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج در سامانه ثبت نام کردند، افزود: به ۳۹۶۳ نفر از این افراد به ۵۴۶۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت دریافت کرده‌اند همچنین ۹۴۱۶ نفر در استان بوشهر برای دریافت تسهیلات فرزند آوری در سامانه ثبت نام کردند که تاکنون به ۵۰۴۲ نفر، ۲۲۰۸ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.
زراعتگر اعلام کرد: استان بوشهر در پرداخت تسهیلات ازدواج به همراه استان یزد رتبه نخست کشور را کسب کرده است./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group