شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: در حال برنامه‌ریزی جهت استقرار چند موکب درمانی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی در کشور عراق هستیم و در صورت امکان برای هر شهرستان یک موکب با حضور نیروهای درمانی آن، مستقر می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ محمد حیدری روز یکشنبه در نشست با مسئولان حوزه سلامت شهرستان اظهار کرد: خدمات بسیج در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، سلامت مردم و همگام با سایر دستگاه‌ها اجرایی انجام می‌شود و این خدمات به‌صورت عام‌المنفعه و رایگان است.
وی با اشاره به اینکه نیروهای جهادی و بسیج در ایام کرونا در کنار کادر سلامت استان حضور داشت افزود: در ایام واکسیناسیون چند پایگاه تزریق واکسن از سوی بسیج جامعه پزشکی در استان به مدت چند ماه راه‌اندازی شد و بالغ‌بر ۶۰۰ هزار دُز واکسن از سوی نیروهای بسیج در این مراکز تزریق شد.
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در سطح استان بوشهر افزود: اردوهای جهادی با مشارکت سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود و در شهرستان جم نیز این اردوها به‌صورت متناوب و فصلی در حال اجرا و برنامه‌ریزی است.

mookab
حیدری خاطرنشان کرد: امید است با تداوم همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر با مجموعه بسیج، بتوانیم اردوهای جهادی را در سال جاری در شهرستان‌های عسلویه و جم برگزار کنیم.
وی گفت: کانون بسیج بیمارستان توحید جم سازمان‌دهی می‌شود و فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان به‌صورت مدون‌تر و برنامه‌ریزی‌شده با همکاری کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان جم اجرایی می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان جم نیز با مهم برشمردن اقدامات بسیج در حوزه سلامت افزود: نیروهای جهادگر همواره در کنار حوزه سلامت بوده‌اند و در ایام کرونا نیز با حضور در مراکز واکسیناسیون به پرسنل حوزه سلامت کمک کردند.
احمد قاسمی خاطرنشان کرد: پرسنل و تجهیزات شبکه بهداشت و درمان جم برای برگزاری اردوهای جهادی در اختیار بسیج قرار خواهد گرفت و در این زمینه همکاری‌های لازم را خواهیم داشت.
وی افزود: در یک سال اخیر ۲ اردوی جهادی در مراکز درمانی شهرستان برگزارشده که مکان و نیروهای لازم از سوی شبکه بهداشت و درمان جم تأمین و برای سایر اردوها نیز این آمادگی وجود دارد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر نیز در حاشیه این دیدار با اشاره به روحیه بسیجی وار پرسنل حوزه سلامت در ایام کرونا اظهار داشت: کادر درمان با ازخودگذشتگی و عدم اطلاع کافی از ماهیت ویروس کرونا در صف اول مبارزه با این بیماری قرار داشتند.
دکتر سعید گران پی با اشاره به خدمات بیمارستان توحید جم در منطقه افزود: بیمارستان ۶۸ تختخوابی توحید برای جمعیت حدود ۲۰ هزار نفری منطقه احداث و راه‌اندازی شده و اکنون با توجه به جمعیت بالغ‌بر ۷۰ هزار نفری جم این بیمارستان پاسخگوی نیازهای متنوع مردم نیست.
وی گفت: با توجه به محدودیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در تلاشیم که بهترین خدمات را به مردم و ساکنین شهرستان ارائه دهیم و در این زمینه نیازمند مشارکت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سازمان تأمین اجتماعی و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه است.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر آمادگی لازم جهت برگزاری اردوهای جهادی و مشارکت در برپایی موکب‌های درمانی در ایام اربعین را با بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر دارد./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group