سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

اگر درمان مناسب را انجام دهید، استراحت کافی، رژیم غذایی سبک، داروهای مناسب با وضعیت سلامتی داشته باشید، همچنان می‌توانید شروع بیماری شدید و احتمال علائم طولانی کووید را از بین ببرید اما درمان به موقع و مورد تایید پزشک حیاتی است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از عصر ایران، سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد این زیرسویه را از نزدیک زیر نظر دارد. البته متخصصان بیماری‌های عفونی می‌گویند هنوز دلیلی برای هشدار وجود ندارد اما باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

اگرچه این زیر سویه امیکرون در بسیاری از کشورهای دیگر به جز هند شناسایی شده اما هیچ نشانه‌ای از گسترش این بیماری در آن کشورها وجود ندارد و در این مقطع زمانی هر گونه نگرانی در مورد این زیرسویه نابجاست.

دکتر راجندرام راجنارایانان، دستیار رئیس تحقیقات و دانشیار دانشگاه ایالتی آرکانزاس و ارزیابی‌کننده زیرسویه BA.۲.۷۵، می‌گوید: هنوز از وجود این زیرسویه وحشت نمی‌کنم اما نگران گسترش آن است و به نظر وی در حال حاضر سریع‌تر از زیرسویه BA.۵ امیکرون در هند در حال گسترش است.

وی پیش‌بینی می‌کند BA.۲.۷۵ در بریتانیا (جایی که قبلا نیز وجود داشته است) بیشتر گسترش پیدا کند؛ سپس در ایالات متحده افزایش یابد.

این محقق تا ۱۷ جولای فقط ۱۴ مورد ابتلا را در هفت ایالت کالیفرنیا، ایلینوی، نیویورک، کارولینای شمالی، تگزاس، واشنگتن و ویسکانسین شناسایی کرده بود.

راجنارایانان اظهار کرد: ممکن است بر اساس پیش‌بینی‌ها گسترش این زیرسویه تا ماه سپتامبر در ایالات متحده به اوج خود برسد. در حال حاضر به نظر می‌رسد از همه زیرسویه‌ها سریعتر گسترش یابد اما مانند سویه‌های دیگر می‌تواند از چرخه ۲ ماهه پیروی کند و تا اکتبر کاهش را آغاز کند.

یونلنگ کائو، استاد دانشگاه پکن، دریافت قنطورس احتمال بیشتری دارد که از تشخیص توسط سیستم ایمنی فرار کند.

viroos jadid

پیتر چین هونگ، استاد پزشکی و متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه کالیفرنیا واقع در سانفرانسیسکو، می‌گوید: «تحلیل آزمایشگاهی تنها نیمی از معادله است مواردی زیادی در گسترش یک سویه نقش دارند و خیلی زود است که بگوییم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

ایندیانا گزارش کرد با توجه به اینکه حتی کووید خفیف می‌تواند باعث خستگی شدید و علائم ماندگار شود، بسیاری از افراد نمی‌خواهند در معرض ابتلا به این بیماری باشند؛ به همین دلیل پزشکان می‌گویند راه ایمن ماندن از ابتلا ساده و استفاده از ماسک است.

همچنین برای در امان بودن از ابتلا به این زیرسویه از قرار گرفتن در فضاهای شلوغ اجتناب و برای حفظ فاصله اجتماعی تلاش کنید. البته با بازگشت زندگی به حالت عادی انتظار می‌رود اکنون انجام این کار دشوارتر باشد. کارشناسان می گویند مناطق دارای تهویه مناسب در مکان‌های عمومی و دوری از افرادی که بدون ماسک سرفه می‌کنند، می‌تواند به کاهش احتمال عفونت کمک کند.

دکتر فرح اینگل، متخصص بیماری‌های داخلی مستقر در بمبئی، می‌گوید: در حال حاضر استفاده از ماسک مساله مورد تاکید ماست زیرا فاصله‌گذاری اجتماعی کاملا فراموش شده است.

دوزهای تقویت‌کننده واکسن نیز از مهم‌ترین موارد برای ایمن ماندن در برابر ویروس کرونا ست؛ حتی اگر با تعداد زیادی از واکسن‌های فعلی عفونت‌های پیشرفته را شاهد بودید، ثابت شده دوز تقویت‌کننده ایمنی در برابر کووید را باز هم باید دریافت کنید تا خطر ابتلا به بیماری شدید را به میزان قابل‌ توجهی کاهش دهید. اخیرا دولت هند فاصله بین دوز دوم واکسن کووید و دوز سوم را از ۹ به ۶ ماه کاهش داده است.

اگر درمان مناسب را انجام دهید، استراحت کافی، رژیم غذایی سبک، داروهای مناسب با وضعیت سلامتی داشته باشید، همچنان می‌توانید شروع بیماری شدید و احتمال علائم طولانی کووید را از بین ببرید اما درمان به موقع و مورد تایید پزشک حیاتی است.

از آنجایی که ویروس کووید برای زنده ماندن تلاش می‌کند و برای یافتن حفره‌هایی برای نقض ایمنی انسان جهش می‌یابد، نباید پوشش ما در برابر ویروس از بین برود. علم ابزارهای پیشگیری از عفونت و بیماری شدید کووید را در قالب ماسک‌های N-۹۵، کیت‌های آزمایش سریع، واکسن‌ها و نسل جدیدی از قرص‌های ضد ویروسی در اختیارمان قرار داده است. این به ما بستگی دارد که از آن به‌ طور کامل برای مقابله با ویروس استفاده کنیم.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group