سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مردی که به خاطر اختلافات ملکی دو برادر را در رباط کریم با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایران، رسیدگی به این پرونده از اواخر فروردین سال گذشته با مراجعه دو باغدار از روستای پیغمبر به اداره پلیس آغاز شد. آن‌ها در توضیح ماجرا به مأموران گفتند: در حال کار روی زمین‌مان بودیم که صدای شلیک چند گلوله را شنیدیم. به سمت صدا رفتیم و ناگهان با اجساد ۲ برادر به نام‌های کریم و ستار که روی زمین افتاده و خون زیادی از بدن‌شان رفته بود، مواجه شدیم و بلافاصله موضوع را به پلیس خبر دادیم.
در ادامه مأموران کلانتری ۱۵ منجیل آباد به محل اعزام شدند و در بررسی صحنه جرم متوجه شدند که دو برادر بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده و آثار ضرب و جرح و کبودی روی بدن هر دو نفر مشهود بوده و تعدادی پوکه فشنگ مربوط به سلاح کلاشنیکف در محل کشف شد. اجساد دو برادر به دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.
مأموران با انجام اقدامات فنی و تخصصی، کاظم متهم این پرونده را در شهرستان چالوس شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، دستگیر کردند و از آن‌ها یک قبضه اسلحه کلاشنیکف به‌همراه ۵۲ تیر جنگی و سه تیر ژ-۳ کشف شد.

ghatl1
پس از آن متهم تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل با انگیزه اختلاف ملکی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
پس از اعترافات متهم، بازسازی صحنه جرم و نظریه پزشکی قانونی، پرونده متهم برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی به این پرونده اولیای دم هر دو مقتول درخواست قصاص کردند و گفتند که حاضر به گذشت نیستند.
در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: من از مدت‌ها قبل با کریم و ستار بر سر زمین اختلاف داشتم. آن‌ها بدون در نظر گرفتن مالکیت من بر زمین‌هایم می‌خواستند راهی را از داخل زمین من باز کنند تا مسیر رفت و آمد به زمین‌شان راحت‌تر باشد. هرچقدر به آن‌ها توضیح می‌دادم که اینجا زمین من است و مالک آن هستم و شما حق ندارید بدون اجازه مسیری را از داخل زمین‌های من باز کنید، توجهی نمی‌کردند.
وی در ادامه به چگونگی درگیری مرگبار در روز حادثه اشاره کرد و افزود: آن روز وقتی به سر زمینم رفتم دیدم کریم در حال کندن بخشی از زمینم است که با صدای بلند اعتراض کردم و از او خواستم دست از کارش بردارد، اما واکنش من با اعتراض ستار برادر کریم روبه‌رو شد و در یک لحظه دیدم آن‌ها قصد دارند به من حمله کنند و من هم از ترس جانم اسلحه‌ای که داخل ماشینم بود، برداشتم و به سمت آن‌ها شلیک کردم که هر دو روی زمین افتادند و من در یک لحظه از ترس شوکه شدم و سوار ماشینم شدم و از آنجا فرار کردم و به مرزن آباد چالوس رفتم. در آن چند روز خیلی عذاب وجدان داشتم و چندباری خواستم با تحویل اسلحه خودم را معرفی کنم که در نهایت مأموران دستگیرم کردند.
متهم در پایان گفت: من شرمنده خانواده‌های مقتولان هستم و به واقع قصدم کشتن آن‌ها نبود. فقط می‌خواستم مانع حمله و کار آن‌ها شوم، اما ناخودآگاه شلیک کردم و قاتل شدم. با این حال از کارم پشیمانم و از خانواده‌های این دو برادر می‌خواهم که من را ببخشند.
پس از اظهارات متهم قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group