سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در اجرا گشت بازرسی و نظارت در سطح بازار استان بوشهر در یک هفته گذشته ۳۹۲ پرونده تخلف اقتصادی تشکیل شد.

به گزارش دیارجنوب، مهدی صفوی با اشاره به اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اظهار داشت: اصلی‌ترین رویکرد این طرح که ماهیت اصلاح شیوه پرداخت یارانه را دارد این است که در شیوه پیشین، یارانه به‌صورت ارز ارزان قیمت در اختیار نخستین حلقه اقتصاد قرار می‌گرفت و اکنون در اختیار آخرین حلقه اقتصاد یعنی مصرف‌کنندگان «مردم» قرار می‌گیرد.
وی با تشریح نحو اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از اجرا طرح مشترک بازرسی و نظارت بر بازار خبر داد و تصریح کرد: این طرح در راستای استمرار بازرسی و نظارت بر عرضه کالا به منظور بررسی و احصا چالش‌ها و مشکلات بازاریان و برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان در دستور کار قرار گرفته است.

takhalof senfi
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و به منظور بررسی و احصا چالش‌های نحوه عرضه کالا افزود: در اجرا مانور گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت بر بازار استان بوشهر طی هفته گذشته 778 نفر بازرس در قالب 257 تیم از 3 هزار و 500 واحد برای شناسایی و برخورد با تخلفات احتمالی از واحدهای صنفی بازرسی شد.
صفوی از تشکیل پرونده تخلف صنفی خبر داد و خاطر نشان کرد: در اجرا گشت بازرسی و نظارت در سطح بازار استان بوشهر در یک هفته گذشته 392 پرونده تخلف اقتصادی تشکیل شد.
وی با بیان اینکه این تخلفات از طریق سامانه الکترونیکی سیمبا به ثبت رسیده گفت: این پرونده‌ها برای طی سیر مراحل قانونی و اجرا احکام قضایی به تعزیرات حکومتی انتقال یافته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در اجرا طرح مانور بازرسی فعالیت شرکت‌های پخش، عمده و خرده فروشی‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای از نحوه چگونگی عرضه کالا شامل بررسی توزیع کالا از طریق شبکه رسمی سامانه جامع انبارها، رعایت درصد سود قانونی قیمت مصرف‌کننده احتکار، کم فروشی، تقلب و غیره مورد بررسی دقیق از طریق کارشناسان صمت مورد ارزیابی قرار گرفته است.
صفوی با بیان اینکه طی یک هفته گذشته مرکز یکپارچه پاسخگویی رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات نسبت به دریافت و ثبت تماس روزانه بیش از 100 درخواست مردم از طریق تماس تلفنی، حضوری و کتبی اقدام کرده است تصریح کرد: بیشترین شکایات و انتقاد از نحوه تأمین ، پخش و عرضه کالاهای اساسی بوده است .
وی باتأکید بر ادامه طرح‌های بازرسی از بازار و عرضه‌کنندگان مواد غذایی اضافه کرد: در اجرا طرح مشترک بازرسی و نظارت بر نحوه عرضه کالا‌ها تیم‌ها روزانه از سطح بازار استان بوشهر بازدید و نحوه عرضه و قیمت کالا را بررسی و با متخلفان برخورد می‌کنند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تأکید کرد: برای دفاع از آرامش و امنیت اقتصادی و اجتماعی مردم، اجازه فعالیت به افراد سودجو و قانون‌شکن داده نمی‌شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group