سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره تعیین تکلیف جاماندگان یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی توضیحاتی داد.

به گزارش دیارجنوب ، سید مرتضی موتورچی؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ارسال پیامکی با این عنوان "هموطن گرامی با توجه به امکان پیش‌بینی‌شده برای پیگیری درخواست مشمولان دریافت یارانه معیشتی چنانچه متقاضی بررسی شرایط مالی و اقتصادی خود هستید، می‌توانید ظرف مدت سه ماه نسبت به ثبت مشخصات در سامانه‌ای که به‌زودی برای شما ارسال خواهد شد، اقدام نمایید و در صورت تأیید این درخواست یارانه دوره فعلی هم به خانواده شما تعلق خواهد گرفت" اظهار کرد: این سامانه باید توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی شود و قاعدتاً کسانی که تحت عنوان جاماندگان معرفی می‌شوند، می‌توانند با مراجعه به این سامانه درخواست خود را ثبت کنند.

وی درباره پرداخت یارانه جدید 300 و 400 هزار تومانی به خانواده‌ها تصریح کرد: پرداخت این یارانه بر اساس دهک‌بندی‌ای که تعیین شده است به‌صورت متمرکز انجام می‌شود.

yaraneh

موتورچی درباره نحوه دهک‌بندی خانواده‌ها برای دریافت یارانه خاطرنشان کرد: در این بخش البته وزارت رفاه به‌تنهایی متولی نیست و دهک‌بندی بر اساس اطلاعات مختلف ثبت‌شده نزد دستگاه‌های حاکمیتی از جمله گردش مالی، مالکیت افراد و... تعیین شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت رفاه درباره جاماندگان از دریافت یارانه هم متذکر شد: در این بخش سازمان هدفمندی زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه تکلیف قانونی دارد نسبت به ثبت‌نام جاماندگان اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اطلاعات افراد در پایگاه اطلاعات ایرانیان بررسی و در صورتی که مشمول یارانه باشند، یارانه آنها برقرار می‌شود، گفت: این فرآیند به‌طور دقیق اجرا خواهد شد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group