شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق آمارها در حال حاضر ۵۷ درصد خانم‌ها اولین فرزند خود را ۵ سال بعد از ازدواج به دنیا می‌آورند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا، دکتر آزیتا انارکی در نشست با رئیس صداوسیمای استان بوشهر، مدیرکل سازمان ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی سپاه استان بوشهر و کارشناسان مرتبط اظهار کرد: کاهش جمعیت در رونق اقتصادی آن منطقه بسیار تأثیر دارد.

این مسئول بهداشتی که در حضور مسئولین استانی، شاخص‌های جمعیتی استان بوشهر را تشریح می‌کرد گفت: برای اینکه جمعیت ثابت بماند هر زوج به‌طور متوسط ۲.۱ بچه باید به دنیا بیاورند که به آن نرخ جایگزینی جمعیت گفته می‌شود که این عدد در استان بوشهر ۱.۴ است.

ezdevaj

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۶۸ درصد بانوان در سال ۹۰ سه سال بعد از ازدواج اولین فرزند خود را به دنیا می‌آوردند که متأسفانه این آمار طی چند سال بعد بسیار تغییر کرده است.

انارکی افزود: میانگین تعداد فرزندانی که در این استان متولد می‌شوند، کمتر از افرادی است که فوت می‌کنند که با این وضعیت جمعیت استان بوشهر کاهش پیدا می‌کند.

این مسئول بهداشتی اظهار کرد: داشتن بیش از یک فرزند باعث می‌شود که کودک نبود والدین را باوجود خواهر و برادر تا حد زیادی جبران کند.

مدیر گروه سلامت خانواده معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: داشتن تک‌فرزند گاهی منجر به توقعات غیرمنطقیِ والدین از فرزند خود می‌شود، زیرا که کل عشق و آرزو و امید والدین در وجود یک فرزند جمع می‌شود.

دکتر انارکی خاطرنشان کرد: بارداری دیرهنگام با توجه به شیوع ناباروری و بالا رفتن سن ازدواج امکان تولد فرزند دوم را بسیار کم می‌کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group