سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی با بیان اینکه تامین نقدینگی گندم مشکل کارخانه های ماکارونی است، گفت: تولید ماکارونی شتاب بیشتری گرفته و بازار ماکارونی تا یک هفته دیگر متعادل می شود.

به گزارش دیارجنوب، رسول شفق در گفت وگو با فارس گفت: مشکل فعلی کارخانه های ماکارونی این است که با توجه به گرانی گندم نقدینگی کافی ندارند تا گندم دریافت کنند حتی شرکت بازرگانی دولتی برای حواله گندم هایی که از سال قبل و با قیمت قبل گرفته شده مابه التفاوت می گیرد.
وی افزود: برای شرکت بازرگانی دولتی به ازای دریافت هزار تن گندم 12 میلیارد و 700 تومان باید پرداخت شود که رقم زیادی برای کارخانه ها است.
مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی افزود: کارخانه هایی که آرد ندارند منتظرند آردشان تامین شود و تعدادی از کارخانجات بزرگ تولید کرده و به قیمت جدید عرضه می کنند.

makaroni
وی در پاسخ به اینکه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده تا آخر اردیبهشت قیمت های جدید ماکارونی اعمال نخواهد شد، گفت: وزیر جهاد که نمی تواند از جیب کارخانه ها بپردازد اگر میخواهد ماکارونی ارزان وارد بازار شود باید آرد ارزان بدهد در حالی که آنها از گندم خرید سال قبل هم مابه التفاوت می گیرند.
شفق پیش بینی کرد که 7 تا 8 روز آینده بازار عرضه در بازار متعادل شود.
شفق در این باره که گفته می شود کارخانه ها تولید خود را به بازار عرضه نمی کنند و اکنون روند تولید ماکارونی چگونه است؟ گفت: دولت 11 اردیبهشت قیمت گندم را اعلام کرد و تقریبا تمام کارخانه ها بلاتکلیف بودند، گندمی که اواخر بهمن و اسفند تولید کرده بودند را اوایل سال به بازار عرضه کردند، اعلام دیر هنگام قیمت باعث شد کندی در تولید ماکارونی ایجاد شود و این نبود که کارخانه ها به بازار ندهند.
مشاور انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی تصریح کرد که تولید ماکارونی شتاب گرفته و تا یک هفته دیگر بازار متعادل می شود.
بنابر این گزارش، دولت یارانه آرد صنعتی را اصلاح کرده و قیمت های جدید ماکارونی را که از این نوع آرد به دست می آید را ابلاغ کرده است که تقریبا نزدیک به سه برابر شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group