يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

هواشناسی خراسان جنوبی در خصوص وزش باد شدید تا خیلی شدید در روز‌های پنجشنبه و جمعه هشدار داد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان - نخعی رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی هواشناسی خراسان جنوبی گفت: وزش باد شدید تا خیلی شدید، خیزش گرد و خاک و در برخی ساعات کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا از اوایل وقت پنجشنبه تا اواخر وقت جمعه پیش بینی می شود.

او گفت: شهرستان‌های طبس، بشرویه، سرایان، فردوس، زیرکوه، قائنات، درمیان، خوسف، سربیشه، نهبندان و بیرجند تحت تأثیر این مخاطره خواهند بود.

havashenasi

به گفته نخعی احتمال خسارت به سازه و پوشش گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی دام و طیور، احتمال خسارت به تابلو‌های تبلیغاتی و سقوط دکل‌های برق و داربست‌های فلزی و آسیب پذیری سقف‌های موقت و تابلوها، احتمال خطر سقوط اجسام از ارتفاع و ساختمان‌ها به ویژه کارگاه‌های ساختمانی، احتمال شکسته شدن درختان آسیب پذیر و نهال‌های جوان، اختلال در عبور و مرور به دلیل کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در اثر معلق بودن ذرات گرد و غبار وجود دارد.

در این شرایط، باید بازدید و اطمینان از سازه و پوشش گلخانه‌ها و محکم کردن سقف‌های موقت، مراقبت از نهال‌های جوان با استفاده از قیم، رعایت سرعت مطمئنه و قوانین رانندگی، در خانه ماندن گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان در نظر گرفته شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group