جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از استقرار سامانه بارشی سنگین در استان خبر داد و گفت: ۲ سامانه با بارش سنگین از ۸ تا ۱۳ دی به مدت شش روز در استان بوشهر مستقر است که بارش‌های سنگین، سیلابی همراه با وزش تند باد و صاعقه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، فرج‌الله شکوهی‌پور با اشاره به بارانی شدن این استان از اواخر هفته جاری اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقرار 2 سامانه با بارش سنگین در استان بوشهر حکایت می‌کند.
وی از استقرار این سامانه بارشی در قالب 2 موج در مدت شش روز در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از فردا چهارشنبه تا اوایل روز دوشنبه آینده 13 دی ماه خلیج‌فارس و استان بوشهر به‌صورت متوالی تحت تأثیر امواج و سامانه‌های بارشی قرار می‌گیرد.

baran paeizi
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه بارندگی‌های موج اول از فردا بر روی شمال خلیج‌فارس و نیمه شمالی استان بوشهر آغاز می‌شود گفت: به‌تدریج ضمن تقویت و توسعه بارندگی بر روی خلیج‌فارس و تمام نقاط استان، بارندگی‌ها به‌صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد ادامه می‌یابد.
شکوهی‌پور آغاز فعالیت سامانه دوم بارشی استان بوشهر را از روز جمعه 10 دی به‌صورت بارش پراکنده دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود بعد از ظهر شنبه 11 دی فعالیت این موج تشدید و تا ظهر یکشنبه در غالب مناطق استان بوشهر به‌ویژه مناطق جنوبی سبب رخداد بارندگی‌های سنگین به‌صورت رگبار همراه با رعد و برق شدید و تند باد شود.
وی با بیان اینکه در روز یکشنبه 12 دی ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود افزود: فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه این هفته تا اوایل روز دوشنبه هفته بعد ادامه دارد و افزایش ناپایدار جوی پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از متلاطم و مواج شدن آب‌های خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس، احتمال غرق شدن شناور توصیه می‌شود در مدت یاد شده از ترددهای دریایی به‌ویژه شناور سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group