جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: با هدف شناسایی سریع رخدادهای جاده‌ای، ۲ سامانه هوشمند نظارت تصویری در محور برازجان به شیراز نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش دیارجنوب، سید حمیدرضا علم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این سامانه‌ها که نقش مؤثری در پایش ترافیک و شناسایی سریع وقایع جاده‌ای این محور دارند در دو نقطه پر حادثه سه راهی تنگ ارم و گردنه کنارتخته نصب و در اختیار مرکز مدیریت راه‌های استان قرارگرفت.
وی تصریح کرد: محور برازجان به شیراز اصلی‌ترین محور ورودی و خروجی استان و بخشی از کریدور شمال به جنوب در مسیر استان فارس و مرکز کشور است که همواره تردد و ترافیک بالایی در آن جریان دارد و نصب این سامانه‌ها کمک خواهد کرد پایش دقیق‌تری از ترافیک در این محور شریانی داشته باشیم.

jade borazjan shiraz
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به نقش مؤثر سامانه‌های نظارت تصویری در شناسایی سریع وقایع جاده‌ای اضافه کرد: با کمک این سامانه‌ها هرگونه رخداد وقایع جاده‌ای در بالا دست فوری به مرکز مدیریت راه‌ها و سپس به دستگاه‌های امدادی و پلیس راه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
علم با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۷سامانه هوشمند نظارت تصویری در جاده‌های استان فعال هستند تصریح کرد: با نصب این دو سامانه تعداد سامانه‌های هوشمند جاده‌ای استان به ۱۹ خواهد رسید و از جمله استان‌های هستیم که به‌طور تقریبی تمامی نقاط حیاتی راه‌ها با کمک آن پایش و رصد می‌شود.
وی قابلیت این سامانه‌ها را بالا ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: با کمک این سامانه‌ها که از قابلیت بالایی نیز برخوردارند رخدادهای ترافیکی و حتی طبیعی مناطق حیاتی راه‌ها نظیر پل‌های کلل ومند بصورت لحظه‌ای پایش می‌شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همچنین به نقش مؤثر سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در کاهش حوادث جاده‌ای اشاره کرد و عنوان کرد: بعد از نصب سامانه‌های هوشمند و کنترل سرعت در محورها شاهد کاهش ۴۰ درصدی میانگین سرعت و ۲۵ درصدی حوادث ترافیکی بوده‌ایم که نشان از اهمیت این سامانه هاست.
علم اضافه کرد: مرکز مدیریت راه‌های بوشهر که یکی از موفق‌ترین مرکز مدیریت راه‌های مرکز استان‌ها می‌باشد به تعداد ۱۹سامانه نظارت تصویری ۵۸ سامانه تردد شمار آنلاین ۵۶ سامانه کنترل سرعت، ۴سامانه توزین در حال حرکت و ۸سامانه تابلو پیام متغیر مجهز هست و کارشناسان این مرکز به صورت شبانه روزی با سامانه ۱۴۱ در حال پاسخگویی به کاربران جاده‌ای هستند./ ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group