جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

سرپرست شهرداری برازجان گفت: نیروهای شهرداری برای مقابله با آب گرفتگی آماده‌ی خدمت‌رسانی سریع شدند و به حالت آماده باش کامل درآمدند.

به گزارش دیارجنوب، شهر برازجان به دلیل قرار گرفتن در مجاورت کوههای گیسکان و عبور رودخانه‌های فصلی پرشمار از این شهر همواره در فصل بارندگی مستعد آبگرفتگی و وقوع سیلاب‌هایی است که گهگاه آسیب‌های جدی به تاسیسات شهری، ابنیه و حتی در مواردی آسیبهای جانی به شهروندان شده است.
طی روزهای اخیر سازمان هواشناسی هشدارهایی مبنی بر احتمال وقوع آبگرفتگی در شهر برازجان صادر کرده و بارش باران در هفته‌ی جاری حتمی اعلام شده است.
مهندس امرالله عباسی سرپرست شهرداری برازجان درخصوص تمهیدات اندیشیده شده توسط این شهرداری برای مقابله با خطرات احتمالی این بارشها گفت: از آنجا که تلاش برای حفاظت از امنیت روانی و جانی شهروندان در هنگام وقوع حوادث یکی از وظایف ذاتی نهادهای خدمت‌رسان است پس از اعلام هشدار سازمان هواشناسی استان دستور آماده‌باش به کلیه نیروهای اجرایی، خدماتی و آتش‌نشانی شهرداری صادر شد و صبح امروز نیز برای بررسی ابعاد کار و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم جلسه‌ی ستاد بحران شهرداری با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه برگزار شد.

amadebash shahrdari 1
وی افزود: پس از اینکه طی هفته‌های گذشته عملیات لایروبی دره‌ها و کانالهای سطح شهر، آماده‌سازی خودروهای خدمت‌رسان و پمپ‌های خودمکش و نیز تامین ابزار و ادوات لازم انجام گرفت، امروز مجددا کار بررسی میدانی نقاط آبگیر و حادثه‌خیز همچون پل‌ها، کانالها، رودخانه‌های فصلی و دیگر نقاط مورد نظر با حضور همکاران انجام شد تا به امید خدا با آمادگی مطلوبی به استقبال نزول باران رحمت الهی برویم.
سرپرست شهرداری برازجان اضافه کرد: از آنجا که برازجان و شهرستان دشتستان با داشتن اقلیم گرم و خشک نیازمند روزهایی پرباران است تا نویدبخش زمستان و بهاری پرطراوت باشد و البته بخشی از کمبودهای منابع آب شهرستان نیز جبران شود اما گهگاه شاهد مخاطراتی هستیم که جان و مال شهروندان را تهدید می‌کند لذا امیدواریم همشهریان عزیز برازجانی با رعایت مسائلی از قبیل عدم تخلیه زباله و نخاله در مسیلها و کانالهای دفع آبهای سطحی و حفظ پاکیزگی سطح شهر یار و همراه همکاران زحمتکش ما در بخشهای خدماتی و اجرایی شهرداری باشند.
مهندس عباسی تاکید کرد: از همه‌ی شهروندان عزیز خواهشمندم در هنگام بارندگی و جاری شدن آب در دره‌ها و کانالها از هرگونه رفت و آمد غیرضروری و قرار گرفتن در محل‌های پرخطر بطور جدی پرهیز کنند تا به حول و قوه‌ی الهی شاهد روزهایی بدون حادثه در شهر و شهرستان عزیزمان باشیم.

amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1amadebash shahrdari 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group