شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

سرپرست شهرداری برازجان از احداث محلی جداگانه برای دفع اصولی و بهداشتی زباله های عفونی طی ۴۸ ساعت آینده خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، امرالله عباسی در بازدید از سایت پسماند با اشاره به اهمیت توجه به دفع اصولی پسماندهای عفونی اظهار کرد: برای مدیریت اجرایی پسماندهای عفونی و جلوگیری از ایجاد بیماری‌های ناشی از این نوع پسماندها بر اساس دستورالعمل بهداشتی و قانون مدیریت پسماند، پسماندهای عفونی باید به صورت اختصاصی توسط تولید کنندگان جمع‌آوری، منتقل و دفع گردد که دراین مسیر شهرداری برازجان با مجموعه بهداشت و درمان در دفن پسماندهای عفونی همکاری می نماید.
وی در این خصوص عنوان کرد: فرایند جمع آوری و مدیریت پسماند در تمامی شهرها از جمله موضوعات با اهمیت و چالش برانگیز است، استراتژی های خلاقانه مدیریت پسماند می تواند نقش مهمی در مسیر بهبود و بهره وری انرژی و پایداری شهرها در طولانی مدت داشته باشد و امر فرهنگ سازی وآموزش تفکیک پسماندها از مبدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نقش مدیریت شهری و همراهی شهروندان و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در امر فوق بسیار پر رنگ خواهد بود.

shahrdari dafn zobale 1
عباسی با اعلام اینکه در این بازدید رفع مشکلات سایت پسماند از ابتدای شروع به کار اینجانب بر حسب اولویت در دستور کار شهرداری قرار گرفته است ادامه داد: با فراهم نمودن بستر و مهیا نمودن اپلیکشن های آموزشی تفکیک از مبدا گام مهمی در زمینه ی فرهنگ‌سازی برخواهیم داشت، اما امروز در این بازدید تمامی مسائل و مشکلات سایت پسماند از نزدیک مشاهده گردید و دستور رفع این مشکلات و ساماندهی سایت پسماند تا ۴۸ ساعت آینده در دستور کار شهرداری قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به مشکلات شهرداری‌ها در تامین اعتبار جهت ساماندهی سایت پسماند اذعان داشت: دولت نیز در حد توان از مطالعات و اجرای برنامه‌های ساماندهی دفن بهداشتی پسماند حمایت کند.
سرپرست شهرداری برازجان هدف از این بازدید را بررسی وضعیت جمع آوری زباله و رسیدگی به مسئله مهمی چون مدیریت پسماند که شامل مراحل مختلفی از جمله جمع آوری، انتقال، د‌پو دفن اصولی و بازیافت است بیان کرد و ادامه داد: در این خصوص طی ۴۸ ساعت آینده محلی جداگانه (ایجاد ترانشه ی جدید) با رعایت کامل اصول بهداشتی ، زیست محیطی جهت زباله های عفونی ایجاد خواهد شد.
همچنین ایشان در خصوص ساماندهی ‌و خاکریزی زباله های دپو شده ی سنوات ۱۰-۱۵ سال قبل که با وزش بادهای موسمی ،بوی نامطبوع آن برای شهروندان عذاب آور بوده اشاره نمود که بزودی توسط بولدوزر و ماشین آلات لازم اقدام لازم بعمل خواهد آمد.
عباسی در خصوص وضعیت فعلی این سایت عنوان کرد: با وجود این که اقدام‌هایی برای بهبود شرایط این سایت انجام شده است ولي با شرايط مطلوب فاصله داريم، ساماندهی مدیریت پسماندها یکی از اولویت‌هاي مهم شهرداری برازجان است، به همین دلیل ساماندهی این سایت به صورت فوری و ضروری در دستور کار قرار گرفته است.

shahrdari dafn zobale 1shahrdari dafn zobale 1shahrdari dafn zobale 1shahrdari dafn zobale 1shahrdari dafn zobale 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group