جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

بمناسبت روز جهانی نابینایان در آئینی با حضور رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان و دیگر مسئولین کارگاه قالی بافی در کتابخانه عمومی شهید بهشتی برازجان افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان دشتستان، این آئین با حضور رئیس و کارشناسان بهزیستی شهرستان، تعدادی از اعضای شورای شهر برازجان، رییس مرکز فنی و حرفه ای، مسئول فرهنگی شهرداری، مدیر و رییس انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان برگزار شد.
رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان ضمن تقدیر از انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان، مسئولین و روشندلان در جلسه، روز جهانی نابینایان را تبریک گفت و افزود: 15 اکتبر برابر با 23مهرماه روز جهانی نابینایان که امسال با شعار (دنیای بهتر برای نابینایان، آموزش همگانی، رفع موانع، مشارکت و اجرای قوانین) می باشد بخاطر این مسئله بوده تا مشکلات کم بینایان و نابینایان شناحته شده،به آنان بیشتر توجه شده و موانع از راه آنان برداشته شود.

ghalibafi nabinayan 1
وی افزود: هم اکنون حدودا یک و نیم میلیون نفر در کشور معلول داریم که فقط در شهرستان دشتستان حدودا هفت هزار نفر معلول مربوط به شهرستان دشتستان است که وظیفه بزرگی بر عهده مسؤولین در دستگاههای مخلتف است که چنانچه همه دستگاهها متحد و فعالیت بین بخشی داشته باشیم ،می توانیم موانع فیزیکی را برطرف نماییم.
رییس بهزیستی شهرستان دشتستان به جنگ جهانی اول و دوم و درنتیجه معلولیت تعداد کثیری از مردم در اثر جنگ اشاره کرد و بیان نمود متاسفانه هر ناهنجاری اجتماعی یکسری آسیب را بدنبال دارد.
حمید انصاری افزود: معلولین به ترحم نیاز ندارند و در مقابل به توجه نیاز دارند و ما بعنوان مسؤول وظیفه داریم در حد توان در رفع مشکلات و نیاز آنان اقدام نماییم.
رئیس بهزیستی دشتستان به تواناییهای اشاره کرد و گفت: اگر به چشم دل به این عزیزان نگاه کنیم اجتماعات روشندلانشاهد پیشرفت در زمینه های مختلف علمی،ورزشی،هنری ،شغلی و...آنان خواهیم بود که قابل تقدیر است.
حمید انصاری در پایان از تلاش شهرداری در برطرف نمودن برخی مشکلات معلولین در ساختار شهری تشکر کرد.
فاطمه کاووسی مدیر انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان ضمن تشکر از رییس بهزیستی و دیگر مسئوولین گفت: انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان با تعداد 160عضو از سال 94 فعالیت خود را در کتابخانه شهید بهشتی برازجان با هدف کمک به معلولین کم بینا و نابینا برای بالا بردن سطح سلامت روان در حوزه های مختلف آغاز نمود.
کاووسی به فعالیتهای انجمن از جمله روانشناختی ،برگزاری کلاسهای مهارتهای فن بیان تولید کتب صوتی و ترویج کتب بریل و ایجاد اشتغال از قبیل برگزاری کلاسهای صنایع دستی (کیف دوزی، قالی بافی و آموزش شوری جات خانگی) برگزاری جشن های مناسبتی ویژه کم بینایان و نابینایان، برگزاری نشست های کتابخوان هم به صورت حضوری هم مجازی، آموزش تعدادی گوینده برای ضبط کتاب گویا ویژه روشندلان اشاره نمود و گفت: هم اکنون اولین کارگاه آموزش قالی بافی توسط مدرس سرکار خانم دهنوی برای اولین بار در برازجان کتابخانه شهید بهشتی برگزار می گردد.
خدیجه جولایی از روشندلان، شاعر، حافظ قرآن کریم و رییس انجمن نابینایان ستارگان آسمانی دشتستان بعد از قرائت شعر در وصف روشندلان از حضور مسئوولین تقدیر نموده و گفت: تلاش جهت معلولین و نابینایان بایستی قبل از دوب شدن و ازبین رفتن استعدادهای آنان باشد. معلولین با توجه به آسیب و نقض عضوی که دارند باتلاش هایی که می نماید به جامعه تفهیم نمایند که معلولیت محدودیت نیست.
رئیس انجمن نابینایان ستارگان آسمانی افزود: از مسؤولین شهر درخواست می نماییم در حد توان جهت برطرف شدن این عزیزان همکاری نمایند تا سریعتر مشکلاتشان کمتر شود.
فرناز دهنوی مدرس و مدیر مسؤول شرکت تولیدی فرش و تابلو فرش گفت: مجموعه ما انواع سازهای داری (گبه، گلیم ،فرش و تابلو فرش) را به صورت رایگان آموزش داده و بعد از اتمام دوره چنانچه هنرجو تمایل داشته باشد کلیه تجهیزات به صورت امانت تحویل داده و به این شکل یک نوع اشتغال خانگی صورت می گیرد. در پایان به روشندلان لوح تقدیر اهداء شد و کارگاه قالی بافی افتتاح گردید.

ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1ghalibafi nabinayan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group