شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

وزیر بهداشت گفت: با ورود محموله‌های جدید واکسن کرونا رکورد واکسیناسیون در کشور شکسته شده و دستور تزریق واکسن به افراد بالای ۱۸ سال در مناطق روستایی صادر شده است.

به گزارش دیارجنوب، "بهرام عین اللهی" عصر امروز(پنج شنبه) در جلسه قرارگاه پیشگیری و مدیریت کرونا در زنجان با اشاره به اینکه در پیک پنجم کرونا شاهد از دست دادن عزیزان زیادی هستیم گفت: اولویت اول دولت مهار بیماری و‌ جلوگیری از افزایش مرگ و‌میرهایی کرونایی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شمار پایگاه‌های واکسیناسیون نیز در کشور تا ۲ برابر افزایش خواهد یافت.
او گفت: دولت با تمام قوا در راستای واکسیناسیون قدم برداشته و با سرعت بالا در حال واکسیناسیون هستیم.

vaksinasiyoon
وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار واکسیناسیون در کشور به بالای یک ‌میلیون رسیده است افزود: برای بالا بردن میزان واکسیناسیون در کشور از واردات و تولید داخل بهره مند هستیم.
او با بیان اینکه ۹۵ درصد کادر درمان واکسینه شده اند افزود: واکسیناسیون باعث شد تا کادر درمان از این ویروس در امان باشند و این الگو و تشویقی برای حضور مردم در طرح واکسیناسیون است.
عین اللهی گفت: با همکاری و مشارکت بالای مردم می توانیم طرح واکسیناسیون را با سرعت بالاتری پیش ببریم.
وی افزود: با کنترل بیماری امیدوارم در هفته های آینده شاهد کاهش مبتلایان در کشور باشیم.
وزیر بهداشت با بیان اینکه تا وارد شدن به پیک پنجم چند هفته ای فرصت است گفت: از این فرصت باید به عنوان فرصت طلایی برای واکسیناسیون بهره ببریم.
بهرام عین اللهی گفت: باید به مردم تاکید کنیم واکسن به معنای پایان کرونا نیست و باید برای مهار کامل کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیریم.
وزیر بهداشت درخصوص بازگشایی دانشگاه ها نیز گفت: آموزش مجازی نمی‌تواند به طور کامل جایگزین آموزش حضوری شود و باید با سرعت دادن به واکسیناسیون دانشگاه ها ،هرچه سریعتر مقدمات برگزاری حضوری کلاس های درس دانشگاه ها را فراهم کنیم./ اقتصادآنلاین

استان بوشهر

Template Design:Dima Group