جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان با بیان اینکه هیچ برنامه ای برای ارسال سیمان به استانهای همجوار نداریم، گفت: قطعی برق روزانه یک میلیارد تومان به کارخانه خسارت وارد کرد.

به گزارش دیارجنوب، ایرج موسوی روز یکشنبه 24 مرداد ماه در نشست خبری بمناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: مجموعه سیمان دشتستان بعنوان واحد صنعتی آماده تعامل حدکاثری با اصحاب رسانه بوده که وظیفه اطلاع رسانی و شفافیت را ایفا کند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیارجنوب درخصوص میزان تولید روزانه سیمان، گفت: اگر در روند تولید مشکلی بوجود نیاید و شرایط عادی باشد روزانه باید 3 هزار تن سیمان تولید شود.
مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان در خصوص قطعی برق ابراز داشت: در کنار قطعی برق، بوجود آمدن واسطه گران و دلالان باعث نابودی این صنعت خواهد شد.
وی تاکید کرد: با پیوستن سیمان به بورس، تمامی روند گنگ فروش سیمان از بین رفت و از ابتدای خرید تا توزیع و حتی قیمت آن نیز کاملا شفاف و قابل رصد است.

neshast khabari siman 1
وی با بیان اینکه در هفته 8 تا 10 هزار تن سیمان در بورس عرضه می شود، افزود: تولیدات 2 کارخانه سیمان دشتستان و مند، کفاف تقاضای استان را نمی دهد و می بایست کارخانه سیمان ساروج در زمینه عرضه سیمان در استان کمک بیشتری کند.
موسوی در خصوص مسئولیت های اجتماعی بیان داشت: با توجه به همه گیری کرونا در کشور، اولویت کارخانه های سیمان استان بوشهر ریشه کن کردن این ویروس است که هفته گذشته در این راستا 200 میلیون تومان از طریق سیمان مند دشتی به بیماران کرونایی استان کمک شده است.
وی عرضه منظم و هفتگی را از برنامه های مدیریت کارخانه در بازار عنوان کرد و گفت: عرضه ها را متناسب با تقاضا افزایش می دهیم.
وی با اشاره به مشکل قطعی برق کارخانه در مقطعی، اذعان داشت: قطعی برق درکارخانه از دو منظر تجهیزات و عدم تولید دچار خسارت و روزانه یک تا یک ونیم میلیارد تومان خسارت به کارخانه وارد شد.
وی در ادامه تاکید کرد: خدشه دار شدن اعتبار کارخانه نزد مشتریان از دیگر خسارتهای کارخانه بود که ریسک تجاری محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان در خصوص آلایندگی کارخانه گفت: بصورت عمومی در بحث آلایندگی همه استانداردها رعایت شده است.

neshast khabari siman 1
وی تاکید کرد: تا کنون 3 میلیارد تومان برای تعمیرات فیلتر کارخانه هزینه شده که در هر دوره یک میلیاردتومان هزینه خواهد داشت.
وی در خصوص ارتقا و تغییر سیستم فیلتراسیون گفت: چند سال پیش پروژه تجهیز و ارتقا سیستم فیلتراسیون با اعتبار 12 میلیارد تومان در دستور کارخانه قرار گرفت که با توجه به تحریمها و مشکلات ارز تکمیل این پروژه با توجه به انعقاد آن 65 میلیاردتومان اعتبار لازم دارد که در توان کارخانه سیمان دشتستان نیست.
موسوی با اشاره به اینکه صادرات کارخانه در 2 سال گذشته کلینکر بوده ابرازداشت: با توجه به اینکه اولویت کارخانه تامین بازار داخل است؛ تلاش کرده ایم صادرات را به حداقل برسانیم هر چند با توجه به مازاد تولید، بحران کمبود سیمان مقطعی است.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر موانعی سر راه تولید کارخانه نباشد باید 2 تا 3 هفته آینده مشکل کمبود سیمان در بازار حل شود.
وی در پاسخ به خبرنگاران در خصوص آلایندگی با بیان اینکه تا کنون بجز یکبار مشمول آلایندگی نبوده ایم گفت: در سال 97 سه ماه آلاینده شامل کارخانه شد که به حساب سازمان امور مالیاتی جهت کمک به شهرداریها و دهیاریها واریز شد و بعد از آن تا کنون مشمول آلایندگی نشده ایم.
وی با اشاره به 932 کد مشتری و توزیع خوب عاملین، گفت: بطور کلی سیمان یک کالای منطقه ای است که دایره توزیع آن 200 کیلومتر است.
وی تصریح کرد: سیمان دشتستان دارای رتبه اول کیفیت را بین سیمان های استان بوده واز لحاظ سیستم آزمایشگاهی با کیفیت ترین سیستم آزمایشگاهی کشور را دارد.
موسوی در خصوص میزان صادرات کارخانه گفت: 256 هزارتن کلینکر در یکسال گذشته به ارزش 5/5 میلیون دلار صادر شده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد عرضه سیمان به استانهار همجوار گفت: سیمان دشتستان هیچ برنامه ای برای ارسال سیمان به استانهای همجوار ندارد.
وی تصریح کرد: با توجه به بحران سیمان در استان فارس با کمک دستگاه های نظارتی حمل سیمان توسط عاملین را کنترل کرده که هیچگونه عرضه ای خارج از محدوده انجام نگرفته بود.
مدیرعامل شرکت سیمان دشتستان در پایان ضمن تشکر از حضور خبرنگاران گفت: تلاش میکنیم همواره نشست هایی را برای شفافیت، بررسی و حل مشکلات سیمان با خبرنگاران در آینده برگزار کنیم.
در پایان این نشست از خبرنگاران با اهدا لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.

تصاویر نشست خبری مدیرعامل شرکت صنایع سیمان دشتستان

neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1neshast khabari siman 1

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group