شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه یک ریال بابت عوارض آلایندگی به استانهای همجوار پرداخت نشده، گفت: میزان اعتبارات استان در سال‌جاری صددرصد افزایش داشته است.

به گزارش دیارجنوب، علی درویشی روز دوشنبه 18 مردادماه در نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: از جمله وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کمک به دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات خود در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.
وی تصویب سند آمایش سرزمینی استان بوشهر در شورای عالی آمایش سرزمین کشور در سال گذشته را اتفاقی خوب دانست و افزود: با تصویب سند ملی آمایش کشور در اسفند ماه سال گذشته، فعالیت دستگاه‌های اجرایی و تصمیم گیری ها بر اساس آن انجام می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: استا ن ها طبق قانون برنامه ششم و ماده 27 ملزم به انجام برنامه هایی در مسیر توسعه روستا ها شدندکه در حال حاظر طرح مطالعاتی 231 روستا انجام گرفته و هدف اصلی این قانون، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

neshast khabari barname 1
وی ادامه داد: با برگزاری نشست های مختلف در حوزه اقتصاد و جهش تولید توانستیم طرح توسعه اقتصادی و اشتغال در استان را رونق بخشیم و کسب و کار و تولید را تقویت کنیم.
درویشی به دو حوزه درخصوص زیر ساختها اشاره کرد و افزود: در بحث تقویت زیر ساخت ها مبلغ 4 میلیارد تومان از طریق بسیج سازندگی برای روستاها، جاده بین مزارع و انجام اموراتی بمنظور تقویت تولید اختصاص یافت.
وی به تخصیص 8 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته ای بوشهر اشاره کرد و گفت: درخصوص مجتمع درمانی عالی شهر نیز کمک هایی صورت گرفت که در هفته های آتی به بهره برداری خواهد رسید.
درویشی با اشاره به تخصیص اعتباردر حوزه صید و صیادی و اتمام پروژه های نیمه تمام افزود: از طریق ایجاد زیرساخت ها و تسهیلات نیز به تولید چند واحد کود شیمیایی در استان بوشهر رونق بخشیدیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر عنوان کرد: طی یکماه گذشته مبلغ 2.5 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات به صنعت و معدن برای رونق بخشی 8 واحد صنعتی و 5 میلیارد تومان به حوزه گردشگری برای تقویت حوزه بوم گردی و مرمت مراکز اماکن تاریخی اختصاص یافت.
وی یاد آور شد: در بحث اعتبارات ملی 85 میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص یافت که در قانون برنامه و بودجه ردیف و جایگاه خاصی داشت.
درویشی درخصوص نرخ بیکاری و تورم در استان بوشهر گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان بوشهر در فصل بهار 36.8 درصد و نرخ بیکاری 7.8 درصد بوده که استان در این شاخص نسبت به میانگین کشوری ۸.۸ درصد کاهش را تجربه کرده است.
وی نرخ تورم سالانه در استان بوشهر را 35.7 درصد و کل کشور 36.2 درصد عنوان کرد و گفت: طبق آخرین اطلاعات مرکز آمار، سهم استان بوشهر در تولید ناخالص ملی از 5.7 درصد به 6.1 درصد افزایش یافته و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، سهم بخش کشاورزی در بوشهر را 11.3 درصد و کشور را 17.9 درصد عنوان کرد و گفت: سهم صنعت در کشور 33 درصد و در استان 26.4 درصد بوده و در بخش خدمات نیز 48.8 درصد کشور و 62.2 درصد در استان بوشهر است.
وی حوزه منابع انسانی را یکی از مهمترین وظایف سازمان برنامه و بودجه دانست و افزود: برگزاری جشنواره شهید رجایی یکی از مهمترین برنامه های حوزه منابع انسانی است که در سالجاری 52 دستگاه اجرایی در این جشنواره شرکت کردند.

neshast khabari barname 1
درویشی به کسب رتبه برتر 12 دستگاه اجرایی در 7 حوزه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در استان بوشهر 32733 نفر کارکنان استخدامی وجود دارد که 11 درصد پیمانی، 14 درصد قراردادی و 17.5 درصد سایر هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان داشت: طی سالجاری در راستای بند "د" ماده 87 برنامه ششم سازمان استخدامی، تبدیل وضعیت کارکنان ماده 21 ایثارگران ابلاغ شد که از 256 نفر کارمندی که مدارک خود را ارسال کردند تاکنون 170 نفر از آنها تایید شده اند.
وی عنوان کرد: از مجموع کارکنان استان بوشهر 2 هزار 66 مدیر وجود دارد که 365 مدیر میانی و هزار و 71 مدیر پایه هستند.
درویشی ادامه داد: ازمجموع 365 مدیر میانی 43 نفر و از مجموع مدیران پایه نیز 308 نفر را بانوان به خود اختصاص داده اند.
وی به حوزه آموزش در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش نیز از مجموع کارکنان استان بوشهر 12 هزار و 423 نفر در حوزه آموزشی شرکت کرده اند که 38 درصد کل کارکنان را شامل می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر تصریح کرد: در بحث معاونت فنی نیز 747 شرکت پیمانکاری و 5شرکت مهندسین مشاور در استان وجود دارد که گواهی صلاحیت خود را از مدیریت برنامه ریزی و بودجه دریافت کرده اند.
وی با اشاره افزایش صددرصدی اعتبارات استان بوشهر در سالجاری گفت: در سالجاری 1898 میلیارد تومان اعتبارات برای استان مصوب شده که نسبت به 942 میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته، شاهد افزایش صددرصدی اعتبارات در ردیف های مختلف هستیم.
وی یادآور شد: علاوه بر اعتبارات سالجاری برای طرح های ملی مرمت زدایی نیز اعتباری بالغ بر 520 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
درویشی اعتبارات هزینه‌ای استان بوشهر در سال ۹۸ را ۳۲۱ میلیارد تومان و در سال ۹۹ به میزان ۳۲۷ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در سال جاری با افزایش ۵۶ درصدی این اعتبارات به ۵۰۹ میلیارد تومان رسیده است.
وی با بیان اینکه 640 نفر بطور مستقیم در این طرح ها مشغول فعالیت هستند، افزود: استان بوشهر امسال در مجموع هزار و ۶۲۳ پروژه نیمه تمام دارد که تکمیل آنها نیازمند دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و دستگاه های اجرایی تا پایان شهریور برای مبادله تفاهم‌نامه فرصت خواهند داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به پرداخت 22 میلیارد تومان برای پایان خدمت بازنشستگان در سالجاری گفت: در سال گذشته 80 میلیارد تومان اعتبار بمنظور مطالبات قبلی دستگاه های اجرایی پرداخت شد که توانستند مشکلات خود را برطرف نمایند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم طی سال‌های اخیر بحث عوارض آلایندگی بوده که تعدادی از استان‌های همجوار برای بهره‌مندی از این اعتبارات اقدام کردند.
وی ادامه داد: این استان‌ها با استناد به گزارش سازمان محیط زیست خواستار بهره‌مندی از عوارض آلایندگی صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر شدند که اقدامات متعددی در این زمینه از سوی مسئولان استان انجام شد.
درویشی با بیان اینکه تاکنون یک ریال عوارض آلایندگی استان بوشهر به دیگر استان‌ها نرفته است، تاکید کرد: سال گذشته حدود ۲۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی در استان بوشهر وصول و توزیع شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با وجود مشکلات متعدد در سال گذشته، 10 درصد از اعتبارات نفت در کل کشور محقق شد.
درویشی با اشاره به پرداخت 80میلیارد ارزش افزوده بمنظور تقویت منایع شهرداری ها، افزود: در سالجاری 951 میلیارد تومان اعتبارات نفت داشتیم که در سال گذشته 240 میلیارد مصوب شده بود.
وی اعتبارات امسال مصوبات سفر رهبری به استان بوشهر را ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: کل این اعتبارات را جذب کردیم و ۱۰۰ درصد تبدیل به نقدینگی شد.

تصاویر نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر

neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1neshast khabari barname 1

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group