شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر در پی انتشار مطلبی توسط جمعی از باغداران روستای بنار آبشیرین خطاب به نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی درباره ایستگاه پمپاژ کلل جوابیه صادر کرد.

به گزارش دیارجنوب، در این جوابیه آمده است:
با سلام و احترام
پیرو انتشار مطلبی توسط جمعی از باغداران محترم روستای بنار آبشیرین در فضای مجازی خطاب به نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایستگاه پمپاژ کلل باستحضار می رساند ایستگاه پمپاژ کلل و تجهیزات برقی آن در اثر وقوع سیلاب آذر ماه سال ۹۹ دچار خسارت گردید. علیرغم انجام برآورد ریالی خسارات وارده و انجام مکاتبات و پیگیری های لازم به منظور تخصیص اعتبار جبران خسارات ناشی از سیلاب آذر ماه ۹۹ به تاسیسات مذکور و سایر تاسیسات آبی استان و پیگیری های صورت پذیرفته در سطوح ملی و استانی تا کنون هیچ گونه اعتباری بدین منظور تامین نگردیده است.

javabiye
علی ایحال این شرکت با همکاری شرکت آب منطقه ای استان بوشهر با توجه به شرایط آب و هوایی استان و نیاز آبی نخیلات تحت پوشش این ایستگاه و بمنظور گذر از شرایط تابستان و با تامین اعتبار لازم از محل سایر منابع مالی داخلی خود بمنظور خدمات رسانی به باغداران محترم نسبت به انجام تعمیرات بر روی پمپ های آسیب دیده اقدام نمود که منجر به آبیاری نخیلات در خرداد و تیر ماه سال جاری با *۴ الکترو‌پمپ و حداکثر ظرفیت ایستگاه پمپاژ گردید.
با توجه به عمر الکتروپمپ ها، شرایط نوسانات برق در شبکه توزیع و گرمی هوا یکی از الکتروپمپ ها مجددا از مدار بهره برداری خارج گردیده است.
در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت الکتروپمپ ها تنها راهکار اساسی تامین اعتبار لازم جهت نوسازی و خرید الکتروپمپ های جدید می باشد. بدین منظور درخواست ها و مکاتبات لازم با فرمانداری محترم دشتستان بمنظور تامین اعتبار لازم از محل اعتبارات در اختیار شهرستان صورت پذیرفته است. همچنین در صورت پرداخت هزینه های نگهداری و تعمیرات ایستگاه پمپاژ مستند به قانون تثبیت آب بهای زراعی و آئین نامه اجرایی مربوطه توسط باغداران محترم امکان خرید ۲ الکتروپمپ جدید وجود دارد.


روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی استان بوشهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group