جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در این شهرستان در تیرماه، افراد زیر چهل سال بوده‌اند.

به گزارش دیارجنوب، ماریا خویش‌دوست رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان بیان کرد: با بررسی‌های انجام گرفته در مراکز منتخب کرونا شهرستان از اوایل تیر تعداد مراجعین به این مراکز روند افزایشی نسبت به ماه گذشته داشته است.
وی افزود: از اول تیر تاکنون بیش از ۶ هزار نفر نمونه تست سریع و پی سی آر گرفته شده که از این نمونه‌ها در حدود دو هزار و ۶۵۰ نفر مثبت اعلام شده‌اند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با اشاره به ایننکه تعداد مراجعین و مبتلایان نسبت به ماه گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: با توجه به اینکه قدرت سرایت و انتقال ویروس جدید دلتا نسبت به ویروس‌های قبلی خیلی بالاتر است از شهروندان انتظار داریم مانند گذشته استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و تهویه مناسب را رعایت کنند.

corona pishgiri
خویش‌دوست ادامه داد: تعداد زیادی از بستری شدگان در بیمارستان شهید گنجی برازجان، جوانان و میانسالان هستند که این آمار نشان می‌دهد رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بین مردم کاهش‌یافته است.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر ورود بیماران ۷۰ سال به بالا به مراکز درمانی، گفت: با توجه به واکسیناسیون این سنین در ماه‌های گذشته، نقش مؤثر واکسن در پیشگیری از بستری و مرگ‌ومیر نمایان شده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: مردم با فراخوان گروه‌های سنی مختلف برای دریافت واکسن با کارکنان شبکه بهداشت و درمان همکاری کنند و به مراکز واکسیناسیون عمومی کرونا محل سکونت خود بروند.
خویش‌دوست بیان کرد: از دوشنبه ۲۸ تیر همزمان با سراسر استان واکسیناسیون گروه سنی ۵۰ تا ۶۰ سال در مراکز واکسیناسیون شهرستان دشتستان شروع‌شده است./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group