جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر با اشاره به آگهی‌های جعلی رهن آپارتمان در سایت دیوار، گفت : کاربران هنگام خرید از سایت دیوار ، قبل از رؤیت و مشاهده حضوری موضوع مورد معامله و توافق از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری نمایند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه خبری پلیس: سرهنگ "مهدی قاسمی" در تشریح این هشدار اظهار داشت: اخیراً مشاهده شده که مجرمین سایبری اقدام به درج آگهی دروغین در سایت دیوار نموده و با بارگزاری چند تصویر از یک آپارتمان مسکونی باعث جلب توجه متقاضیان رهن آپارتمان در بوشهر شده‌اند.
وی ادامه داد: کلاهبرداران اظهار می‌نمایند که به جهت اینکه واحد آپارتمان آگهی‌شده را برای متقاضی نگه‌دارند و آگهی را از سایت دیوار حذف کنند، می‌بایست حدود ده تا بیست میلیون تومان بیعانه پرداخت نمایند.
این مقام سایبری بیان کرد: کلاهبرداران پس از دریافت مبلغ توافقی بیعانه، پاسخگوی کاربر متقاضی نبوده و بدین‌شکل از مردم کلاهبرداری می‌نمایند.

agahi divar
سرهنگ قاسمی به شهروندان توصیه کرد: تا قبل از رؤیت و مشاهده حضوری موضوع مورد معامله و توافق از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کرده و به صرف مشاهده تصاویر مدارک هویتی یا مالکیتی در فضای مجازی به صحت اظهارات طرف مقابل بصورت کامل اعتماد نکرده و درخواست رؤیت حضوری مورد ادعا شده را نمایند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از شهروندان درخواست کرد: به تبلیغات فروش کالا و اجناس یا ارائه خدمات با هزینه پایین و شرایط عالی، به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه نکرده و حتماً به این موضوع شک کرده و توصیه‌ها و هشدارهای پلیس فتا که در آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir بارگزاری شده را جدی گرفته و آنها را به کار ببندید تا در معرض این‌گونه کلاهبرداری قرار نگیرند.

agahi divar

استان بوشهر

Template Design:Dima Group