شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیر صندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر گفت: با استقبال خوب کشاورزان، پوشش بیمه محصولات استان در سالجاری نسبت به سال گذشته از نظر تعداد بیمه نامه حدود ۱۶۷ درصد رشد یافته است.

غلامعلی حسینی پناه در گفتگو با دیارجنوب اظهار داشت: یکی از اصولی ترین و موثرترین ابزار برای حمایت کشاورزان و کاهش ریسک تولید محصولات کشاورزی در مقابل سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه که میتواند تداوم فعالیت و تولید را در مقابل مخاطره های پیش آمده ممکن نماید، بیمه محصولات کشاورزی است.
وی در ادامه اضافه کرد: سال گذشته برای نخستین بار بیمه پذیری محصولات سبزی و صیفی نیز اعلام شد که براین اساس ۲۰ درصد حق بیمه در این بخش را کشاورزان و ۸۰ درصد را دولت پرداخت می‌کند.
مدیرصندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: میزان رشد بیمه شدگان محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته در باغات ۱۲۳ درصد، زراعی ۱۶۷۰ درصد، دامی ۴۳ درصد و گلخانه ای ۳۰۳ درصد بوده است.

bime keshavarzi
حسینی پناه با اشاره به بیمه آتش سوزی نخیلات برای اولین بار در استان، گفت: باتوجه به اینکه درخت نخل همواره با تهدید آتش سوزی روبرو بوده به همین دلیل بیمه آتش سوزی نیز از امسال برای نخیلات استان تعریف شده است.
وی ادامه داد: ساختار مالی مناسب و پرداخت به موقع تعهدات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در کوتاه ترین زمان ممکن باعث افزایش انگیزه نخلداران برای بیمه کردن نخیلات خود شده است.
مدیرصندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر گفت: در سال زراعی جاری از ۴۰ هزار هکتار سطح نخیلات این استان ۳۴هزار و ۳۳ هکتار زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند.
حسینی پناه اضافه کرد: سال گذشته ۲۴هزار و ۳۸۷ هکتار از نخیلات استان بوشهر بیمه و ۲۵۷ میلیارد و ۱۰۳ میلیون ریال غرامت نیز بابت خسارت‌های وارده به نخلداران پرداخت شد.
مدیرصندوق بیمه کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی از طرح‌های گلخانه‌ و پرورش ماهی در قفس در بخش سازه و محصول به واسطه اینکه طرح‌های نوپایی هستند حمایت می‌کند که در این راستا پنج هکتار در بخش سازه‌های ماهی در قفس و ۱۶ هکتار در بخش گلخانه‌ها بیمه شده اند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group