جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شرایط خشکسالی امسال، خطر آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های استان بوشهر را افزایش داده است.

به گزارش دیارجنوب، فرهاد قلی نژاد در این ارتباط اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون سه فقره آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت و شکار ممنوع استان رخ داده که با تلاش فراوان جنگل‌بانان و محیط‌بانان و همکاری مردم و جوامع محلی مهار شده است.
وی افزود: آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع موجب وارد شدن خسارت فراوان به زیستگاه‌ها و گونه‌های جانوری و گیاهی می‌شود و باید اقدام‌های پیشگیرانه در این خصوص در اولویت قرار گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: البته برنامه ریزی و تامین امکانات کنترل و مهار آتش سوزی‌ها نیز ضروری است و اکنون یکی از دغدغه‌های فرا روی مدیریت در این زمینه کمبود امکانات و تجهیزات است و باید ایستگاه‌ها و پاسگاه‌های جنگل‌بانی و محیط‌بانی مجهز به امکانات ضروری و نوین شوند.

gholinejad f
قلی نژاد عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها در سطح مناطق حفاظت شده استان، طرح پیشگیری و مهار آتش سوزی‌ها را تدوین و برخی از امکانات ضروری را تامین کرده است اما به تجهیزات بیشتر و اعتبار، برای مدیریت اصولی نیاز است که درحال پیگیری هستیم.
وی پیشگیری از آتش سوزی در طبیعت و مهار آتش پس از وقوع حادثه را نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و مشارکت مردم دانست و از کسانی که به طبیعت می‌روند خواست از افروختن آتش خودداری کنند./ باشگاه خبرنگاران

استان بوشهر

Template Design:Dima Group