جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

طی روزهای اخیر برخی افراد در فضای مجازی مطالبی را در مورد اجرای یک پروژه تجاری(کلان) نمايشگاهي گردشگری و فرهنگی در محدوده منطقه ویژه اقتصادی بوشهر که حالا در محدوده منطقه آزاد قرار گرفته منتشر کرده و این نوع واگذاری زمین را نوعی رانت دانسته‌اند که در این زمینه توضیحاتی ارائه می‌شود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بوشهر، این منطقه از هیچ زمین دولتی بهره نبرده و پس از خرید زمین از وزارت راه و شهرسازی، آماده همکاری با سرمایه‌گذاران و واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های آنها است و طبق قانون، بدون نیاز به برگزاری فراخوان و مزایده، اراضی مورد نیاز سرمایه‌گذاران را بر اساس قیمت تمام‌شده به آنها واگذار می‌کند.
مجتمع تجاري نمايشگاهی(كلان)- گردشگری و فرهنگی بوشهر از طرح‌هایی است که پس از اخذ مجوزهای قانونی، زمین مورد نیاز را از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در محدوده خدماتي تجاري خریداری کرده و مثل دیگر سرمایه‌گذاران مستقر در منطقه پروژه مد نظر خود را اجرا کرده است.
منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از گذشته تاکنون هیچ محدودیتی برای فروش و واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران نداشته و همکاری لازم را با همه سرمایه‌گذاران داشته است كما اينكه در خصوص طرحهاي تجاري نمايشگاهی، سنوات قبل نيز واگذاري داشته است؛ بدیهی است که در این وضعیت، نیازی به رانت برای دریافت زمین و سرمایه‌گذاری نیست.

mantaghe eghtesadi b
در خصوص این پروژه، شفاف و از ابتدای کار و حتی قبل از واگذاری و در حين و بعد از واگذاري در هر زماني كه نهادهای نظارتی و امنیتی ورود كرده اند ايشان را در جریان جزئیات پروژه و سرمایه گذاران آن قرار داده و همه تشریفات قانونی و اداری نیز طی شده است.
لازم به ذکر است که با وجود تصویب منطقه آزاد، هم اکنون نیز منطقه ویژه اقتصادی بوشهر آمادگی دارد اگر فرد و شرکتی اراده‌ای مبنی بر کار در قالب طرح جامع منطقه را داشته باشد، زمین مورد نیاز را بدون افزایش قیمت ناشی از جو رواني تصویب منطقه آزاد به وی واگذار کند.
مدیریت منطقه ویژه مثل گذشته از نقد و پیشنهاد سازنده مبتنی بر نگاه کارشناسی به ویژه از طرف دلسوزان نظام، اصحاب رسانه و مطبوعات استان بوشهر استقبال می‌کند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group