جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تابستان سختی در حوزه تأمین آب در پیش‌روی استان بوشهر قرار دارد گفت: تنها راه گذر از کم‌آبی در استان بوشهر مدیریت مصرف آب در شهرها و روستاهای استان است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آبرسانی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 80 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد اظهار داشت: 30 درصد از آب مصرفی استان بوشهر از کازرون فارس، 50 درصد از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و مابقی از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن و چاه‌های آب شرب داخل استان تأمین می‌شود.
وی از اجرا پروژه‌های مختلف آبرسانی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: طرح شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار دارد و در این بخش تاکنون به ظرفیت 35 هزار متر مکعب در شبانه‌روز از طریق شیرین‌سازی آب دریا، آب شرب تولید و در اختیار مردم در شهرها و روستاها قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از اجرا پروژه‌های مهم آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بزرگترین پروژه آب‌شیرین‌کن در بوشهر به ظرفیت 35 هزار و 17 هزار مترمکعب و سیراف - جم به حجم 28 هزار مترمکعب است که بخش نخست این پروژه‌ها تابستان امسال وارد مدار تولید می‌شود و نقش تعیین کننده در جبران کسری آب آشامیدنی شهرها و روستاها دارد.

hamzepoor abfa
وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه‌ها، آب‌شیرین‌کن در روستاها و شهرهای دیگر در حال اجرا است افزود: پروژه‌های آب‌شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اجرا شده که آب تولیدی به‌صورت تضمینی خریداری و با قیمت اندک در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
حمزه‌پور، طول شبکه‌های انتقال آب به استان بوشهر را طولانی دانست و گفت: آب تولیدی و انتقال آن در شبکه‌های آبرسانی با سختی‌های فراوان انجام می‌شود که خدمات شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان درخور توجه و تحسین است.
حمزه‌پور با بیان اینکه تابستان سختی در حوزه تأمین آب در پیش‌رو داریم اظهار داشت: کاهش بارش باران در فصل زمستان گذشته و خشکسالی سبب بروز مشکلاتی در حوزه تأمین آب و برق فراهم کرد که باید فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف آب در دستور کار همه قرار بگیرد.
وی تنها راه گذشت از تابستان امسال را مدیریت مصرف آب در شهرها و روستاها دانست و تأکید کرد: کاهش بارش باران تأثیر فراوانی بر روی منابع آب شرب استان گذاشته است چراکه 30 درصد آب مصرفی استان بوشهر از رودخانه شاهپور کازرون تأمین می‌شود که بارش باران در آب‌دهی این منبع آب آشامیدنی تأثیر گذاشته است.
وی با بیان اینکه بخشی از منابع آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق 200 حلقه چاه آب این استان تأمین می‌شود‌ گفت: براساس پیش‌بینی‌‌ها، درجه دمای هوای استان بوشهر در فصل تابستان امسال نسبت به سال قبل افزایش دارد و هر یک درجه افزایش 3 درصد بر مصرف آب می‌افزاید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، از گرمای زودرس خبر داد و بیان کرد: به سبب شدت گرما، استان‌های جنوبی ساعات کاری ادارات را کاهش داده‌اند و به‌زودی ساعت کاری ادارات استان ابلاغ می‌شود.
حمزه‌پور، مشکلات در تأمین برق را سبب بروز بحران در آبرسانی دانست و تصریح کرد: آبرسانی از طریق ایستگاه‌های پمپاژ میسر می‌شود و مشکلات در حوزه برق‌رسانی بر کم‌آبی دامن می‌زند.
وی، با تأکید بر افزایش خدمات و پاسخگویی به مطالبات مردم به صورت شبانه‌روزی گفت: کارکنان شرکت آب فاضلاب خدمات صادقانه خود را در این بخش ادامه می‌دهند و از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با بیان اینکه عوامل مختلفی سبب دغدغه در عرصه آبرسانی در فصل تابستان شده است افزود: ویروس کرونا، گرمی شدید هوا، اقلیم گرم و خشک و دیگر موضوع‌ها بر دغدغه تأمین آب افزوده است که باید فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف در شهرها و روستاها ترویج شود.
حمزه‌پور با بیان اینکه زیرساخت‌هایی در تأمین آب آشامیدنی اجرا شده است خاطر نشان کرد: همکاری صدا و سیما، دهیاران، شهرداران و فعالان اجتماعی در افزایش آگاهی مردم برای اهمیت مصرف آب اثرگذار است که تولید برنامه و پخش در فضاهای مجازی امری مهم و ضروری است.
وی، قطع آب شبکه آبرسانی از فضاهای سبز شهرداری‌ها، خانه‌ باغ‌ها و انشعابات غیر مجاز را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید با هماهنگی همه جانبه آگاهی مردم در چگونگی تأمین آب برای مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب افزایش یابد./ تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group