سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲۰ هزار تن محصولات جالیزی در استان بوشهر برداشت شود.

به گزارش دیارجنوب خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۱۵ فروردین ماه برداشت گندم در استان بوشهر آغاز شده و ۱۲ مرکز خرید گندم نیز در استان در حال دریافت گندم از کشاورزان استان است.

وی اضافه کرد: کاهش بارش‌ها در پاییز و زمستان باعث شده تا بخش زیادی از گندم‌زارهای استان بوشهر از بین برود و شاهد کاهش حدود ۴۰ درصدی برداشت گندم نسبت به میزان پیش‌بینی شده در اول فصل باشیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به آغاز برداشت محصولات جالیزی از مزارع استان بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۲۰ هزار تن محصولات جالیزی در استان بوشهر برداشت شود.

وی با اشاره به کشت خربزه در سطح هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان، ۹۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت طالبی و ۶۵۰ هکتار نیز زیر کشت هندوانه بوده است.

عمرانی با اشاره به صادرات حدود ۲۰ درصد این محصولات به کشورهای همسایه در صورت مناسب بودن شرایط صادراتی ادامه داد: بخش عمده این محصولات در بازارهای داخل کشور عرضه و مصرف می‌شوند.

وی با اشاره به مصرف بالای آب در محصولات جالیزی خاطرنشان کرد: مدیریت بهینه آبیاری مزارع و مدیریت مزرعه تأثیر بسزایی در کاهش خسارات وارده به منابع زیر زمینی و سطحی آب دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group