سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: استقبال داوطلبان از انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان بوشهر نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرنگار مهر، محمد تقی ایرانی عصر پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات استان بوشهر اظهار داشت: اطلس امنیت انتخابات استان بوشهر تدوین، تصویب و ابلاغ شده و در این راستا تشکیل کمیته امنیتی انتخابات حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت حضور حداکثری در انتخابات بیان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی از هم اکنون ترفندهای خود را برای کم‌رنگ شدن حضور مردم در انتخابات آغاز کرده‌اند که باید برای پاسخ دندان‌شکن به دشمنان، حضوری حداکثری در انتخابات رقم بخورد و تحقق این مهم برای همه ملت ایران پیروزی و برای دشمنان شکست است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به ثبت‌نام در شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان بوشهر اظهار داشت: در شورای اسلامی روستاها نسبت به دور قبل شاهد افزایش تعداد ثبت‌نام کنندگان هستیم که با وجود تبلیغات گسترده دشمنان در عرصه انتخابات ولی نشان از استقبال مردم دارد.

entekhabat shora

تائید صلاحیت ۹۸ درصدی

ایرانی، از تشکیل هیئت‌های اجرایی در شهرهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این هیئت‌های اجرایی با کمترین چالش و مشکل در همه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر تشکیل شد که از فرمانداران و بخشداران قدردانی می‌شود.

وی، با بیان اینکه تعامل مطلوبی با هیئت‌های نظارت و اجرایی استان بوشهر برقرار شده گفت: صلاحیت ثبت‌نام کنندگان شورای اسلامی شهرها بر اساس قانون انجام شد برخی شهرها ۱۰۰ درصد و برخی هم تا ۹۷ درصد تأیید صلاحیت شدند و در مجموع بیش از ۹۸ درصد ثبت‌نام کنندگان شورای شهرهای استان بوشهر تأیید صلاحیت شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، شمار ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی استان بوشهر را نسبت به دوره قبل با افزایش هفت درصدی دانست و بیان کرد: تعداد ثبت‌نام کنندگان شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان بوشهر نسبت به دور پنجم ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

لزوم همکاری و مشارکت همگانی

وی با تاکید بر توجه به قانون در رسیدگی به صلاحیت کاندیداهای شورای شهرها و روستاها تصریح کرد: پاسخ استعلام از تمامی مراجع چهار گانه برای بررسی دقیق صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید با مدرک باشد.

ایرانی، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند خدمات لازم به برگزاری انتخابات دهند گفت: دستگاه‌های دولتی که طبق قانون موظف هستند امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد با درخواست ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران باید این امکانات در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group