شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: از شروع واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر، در حدود هزار و ۷۶ نفر از کادر بهداشت و درمان و گروه‌های در معرض خطر واکسینه شده‌اند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، محمدحسین دریسی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: واکسیناسیون کرونا در شهرستان در حال انجام است و واکسن کرونا به آن دسته از اعضای کادر بهداشت و درمان که به‌صورت مستقیم در تماس با بیماران کووید۱۹ هستند، تزریق شده است و تاکنون نیز دریافت‌کنندگان واکسن هیچ عارضه‌ای نداشته‌اند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۱۱۳ نفر از بیماران خاص(دیالیزی و تالاسمی ) نیز در شهرستان دوز اول واکسن کرونا برای آنها تزریق شده است و تمامی سالمندانِ سرای سالمندان شهرستان نیز هر دو نوبت واکسن را دریافت نموده‌اند.

وی تصریح کرد: ۲۰ نفر از جانبازان شیمیایی و ۹۳ بیمار صعب‌العلاج و همچنین بیماران خاص از گروه‌های اولویت‌دار می‌باشند، که طبق دستور وزارت بهداشت واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار کرد: در حدود ۵۰ درصد از پرسنل اورژانس ۱۱۵ شهرستان هر دو نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند و به لحاظ شرایط کاری و در معرض خطر بودن این گروه یکی از اولویت‌های ما در تزریق واکسن کرونا می‌باشند.

vaksan irani

دریسی بیان کرد: ۲۱۷ نفر از کادر بهداشتی که شامل بهیار، ماما، پرسنل تیم‌های رهگیری ، پزشک و دندانپزشک و مراکز منتخب کرونا هستند، نوبت اول و دوم خود را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون نظام پزشکی شهرستان از روز شنبه ۲۱ فرودین ماه شروع شده و ۴۱ نفر از متخصصین شهرستان واکسینه شده‌اند که نوبت دوم خود را ، ۲۸ روز بعد دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: با توجه به در معرض خطر بودن پرسنل غسالخانه‌ها، در حال حاضر۱۰ نفر از این افراد نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده که در زمان معین دیگر افراد غسالخانه‌ها نیز واکسن دریافت می‌کنند.

دریسی خاطرنشان کرد: در روزهای آینده، در فواصل معین واکسیناسیون تعداد بیشتری از گروه‌های هدف، طبق برنامه وزارت بهداشت انجام خواهند شد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان با تأکید بر اینکه وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان هم‌اکنون در رنگ قرمز قرار دارد، از شهروندان خواست تا پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های وضع‌شده از سوی ستاد ملی، استانی و شهرستان مقابله با کرونا را برای حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان رعایت کنند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group