سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل استاندارد تهران گفت که مازاد شیر توزیع‌شده به واحد‌های صنفی و عرضه، توسط اتومبیل حمل شیر، به کارخانه برگشت داده و هزینه آن به توزیع‌کننده پرداخت می‌شود، اما با پیگیری و بررسی فیلم منتشر شده مشخص شد توزیع‌کننده متخلف، به طمع گرفتن هزینه بیشتر از کارخانه، بطری‌های پلمب را باز و آن را با آب مخلوط کرده‌است.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایسنا: مدیرکل استاندارد تهران گفت که مازاد شیر توزیع‌شده به واحدهای صنفی و عرضه، توسط اتومبیل حمل شیر، به کارخانه برگشت داده و هزینه آن به توزیع‌کننده پرداخت می‌شود، اما با پیگیری و بررسی فیلم منتشر شده مشخص شد توزیع‌کننده متخلف، به طمع گرفتن هزینه بیشتر از کارخانه، بطری‌های پلمب را باز و آن را با آب مخلوط کرده‌است.

در پی انتشار فیلم پرکردن بطری شیر با آب، در فضای مجازی، محمودرضا طاهری، مدیرکل استاندارد تهران، برای بررسی زوایای مختلف این موضوع، صبح امروز، به صورت سرزده از این واحد تولیدی، در تهران بازدید کرد.

وی در این رابطه توضیح داد که از زمان انتشار این فیلم، تولیدات این واحد را زیرنظر داشتند و با بازرسی انجام‌شده، تخلف و عدم انطباقی در خصوص فرآورده شیر دیده نشد.

طاهری افزود: مطابق روال واحدهای لبنی برای توزیع شیر، مازاد شیر توزیع‌شده به واحدهای صنفی و عرضه، توسط اتومبیل حمل شیر، به کارخانه برگشت داده و هزینه آن به توزیع‌کننده پرداخت می‌شود. با پیگیری و بررسی فیلم، مشخص شد توزیع‌کننده متخلف، به طمع گرفتن هزینه بیشتر از کارخانه، بطری‌های پلمب را باز و آن را با آب مخلوط کرده‌است.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه باید ترتیبی در فرآیند کنترل کیفیت واحدهای لبنی اتخاذ شود تا واحدهای لبنی از پذیرفتن بطری‌هایی که پلمب آن بازشده‌است‌، خودداری کنند، گفت: به واحد تذکر دادیم تا نقص این فرآیند را اصلاح و در این زمینه دقت لازم را اعمال کنند، تا دست افراد سودجو کوتاه شود.

اخیرا ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در یک خودروی حمل لبنیات، افرادی مشغول ترکیب آب با محتویات شیر داخل ظروف بودند.

در پی انتشار این ویدیو رییس پلیس فتای تهران بزرگ نیز اعلام کرد: در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد هر ۳ نفر از عوامل توزیع شیر در سطح شهر تهران بودند. این افراد با حکم قضایی بازداشت و در جریان اظهارات خود مدعی شدند که تمام بطری های شیر محصولات مرجوعی و تاریخ گذشته بوده و آنان قصد داشته اند با اضافه کردن اب به آنها و افزایش تعداد بطری ها از شرکت تولید این محصولات سوءاستفاده کنند و قصدی برای فروش آن به مردم نداشتند. در تحقیقات انجام شده مشخص شد که هیچکدام از این بطری های پر شده در بین شهروندان توزیع نشده بود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group