جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مسؤول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از آغاز تا پایان طرح نوروزی ۳۱۶ اخطاریه، ۷۵ مورد معرفی صنوف متخلف به تعزیرات و ۳۱ مورد پلمب انجام گرفت.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان گناوه، علیرضا یوسفی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امسال طرح ویژه سلامت نوروزی با طرح مقابله با کرونا ادغام شده بود. در این راستا ۹۰۳ بازدید از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، ۱۷۵ گشت مشترک با سایر دستگاه‌ها و ادارات، ۱۹۲ بازدید از تعمیرگاه‌ها و کارگاه‌های حرفه‌ای و شرکت‌ها، ۱۵۴ بازدید از ادارات، بانک‌ها، پاساژها و آرامستان‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط این شبکه انجام شد.

مسؤول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین سال جاری ۱۴۲۴ بازدید از صنوف توسط تیم بهداشت محیط این شبکه انجام شده است.

وی بیان داشت: در ایام نوروز طی بازدیدهای صورت گرفته توسط بازرسان بهداشت محیط ۶۷۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیرقابل‌مصرف جمع‌آوری و امحا شد.

polomp

یوسفی اظهار داشت: ۲۳۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهر و روستا توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام‌گرفته و ۴۷ نمونه‌برداری میکروبی از آب شرب شهر و روستا به آزمایشگاه آب ارجاع داده شد.

وی افزود: همچنین ۳۱ نمونه‌برداری از مواد غذایی جهت آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در طرح ویژه سلامت نوروز انجام شد.

مسؤول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: ۲۸۳ موردسنجش مواد غذایی در خصوص دما، عدد اکسیدان روغن، رطوبت و ... در سامانه سنجش پرتابل وزارتخانه توسط کارشناسان این شبکه ثبت‌شده است.

یوسفی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صاحبان اصناف در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از آغاز تا پایان طرح نوروزی ۳۱۶ اخطاریه، ۷۵ مورد معرفی صنوف متخلف به تعزیرات و ۳۱ مورد پلمب انجام گرفت.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group