جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر در پیامی خلف وعده ۱۲ ساله دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و حکایت ابد و یک روز این دانشگاه برای اجرای قانون بهره ور را مطرح کردند.

به گزارش دیارجنوب، علیرغم پیگیریهای متعدد چندین ساله، جلسات و مکاتبات فراوان با ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ( مکاتبه شماره ۴۶۸۷در خصوص حق لباس، مکاتبه ۱۹۰۹ در خصوص عدم اجرای قانون بهره وری، مکاتبه شماره ۲۶۲۱۳ مبنی بر عدم انجام شیفت اضافی و مکاتبه ۴۸۲۴ مبنی بر اجرای قانون حق ایاب و ذهاب و غذا ) متاسفانه مسئولین دانشگاه و اورژانس استان در جهت اجرای قانون بهره وری و رفع نارضایتی کارکنان خدوم ۱۱۵ اقدام قابل ملاحظه ای انجام نداده است و هیچ وقت پاسخگو نبوده و نیستند.
از سال ۸۸ علیرغم مصراحت قانونی، آرا متعدد همکاران از دیوان عدالت اداری، رای عمومی دیوان عدالت اداری و در خصوص بهره مندی پرسنل ۱۱۵ از قانون بهره وری و حتی علیرغم اخطاریه های متعدد از شعب اجرایی و حکم انفصال ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، متاسفانه مجموعه دانشگاه با لجبازی از اجرای قانون طفره میروند و باعث ترک فعل از طرف مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شده اند که این موضوع میتواند در محاکم قضایی، قابل پیگیری باشد.

orjans 115
عدم اجرای قانون باعث پیگیری از مراجع مختلف از جمله مکاتبه با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، استانداری بوشهر، بازرسی استانداری، بازرسی کل استان بوشهر و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شده است.
عدم پاسخگویی و حصول نتیجه باعث نارضایتی همکاران ۱۱۵ شده است و بعنوان اخرین مکاتبه با امضای بیش از۱۳۰ نفر از پرسنل، از بیش از ۶ شهرستان با مراجع نام برده ثبت شده است.
متاسفانه مسئولین استانی بیشتر شیفته اقدامات نمایشی دانشگاه علوم پزشکی بوده اند و کمتر بر میزان نارضایتی پرسنل این دانشگاه و نواقصات و ایرادات سیاست های کلی دانشگاه علوم پزشکی استان تمرکز نموده اند.
لذا با توجه به مدارک و مستندات پیوستی و امضاهای پرسنل از سراسر استان بوشهر بر سیاست های نادرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر از تمام دستگاه های امنیتی و نظارتی استان خواستاریم نسبت به نظارت و بررسی دقیق اقدامات و عملکرد دانشگاه به صورت جدی وارد عمل شوند و در جهت رفع نارضایتی جدی کارکنان اقدامی اساسی صورت گیرد.
معوقات و قوانین بر زمین مانده پرسنل ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به تفکیک در مکاتبات اشاره شده است و به شرح زیر میباشد:
۱ _ عدم اجرای قانون بهره وری و پرداخت مطالبات از سال ۸۸
۲_عدم پرداخت اضافه کاری واقعی پرسنل از سالیان قبل
۳ _ عدم پرداخت چندین سال حق لباس
۴ _عدم پرداخت حق غذا
۵ _ عدم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب
۶_ پرداخت حقوق کمتر از مبلغ واقعی نیروهای شرکتی نسبت به سایر استانها
۷_ پرداخت کارانه ۳۰ هزار تومانی

لازم به ذکر است با توجه به پیگیری های متعدد و عدم حصول نتیجه مورد نظر همکاران ۱۱۵ فرودین ماه ۱۴۰۰ را طبق قانون بهره وری و تعهد نامه محضری مبنی بر انجام شیفت طبق قانون بهره وری کاور خواهند کرد و عواقب احتمالی تعطیلی پایگاههای استان با توجه به مکاتبات متعدد متوجه مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر میباشد!
در صورت عدم حصول نتیجه و پاسخگو نبودن دانشگاه علوم پزشکی بعنوان اخرین راه حل پرسنل ۱۱۵ تصمیم بر این گرفته اند در صورت لجاجت دانشگاه و عدم اجرای قانون بهره وری جمعی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ در حیاط ستاد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تجمع نمایند.
مراتب فوق جهت هرگونه اقدام مقتضی به نهاد های مختلف استانی اعلام گردیده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group