جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تلاش داریم تا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تقویت زنجیره تولید واحدهای صنعتی در تملک بانک‌ها به چرخه تولید برگردند.

به گزارش دیارجنوب، علی رسولیان صبح چهارشنبه در نشست پروژه توسعه خوشه‌های کسب و کار در بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه خوشه‌های صنعتی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است که تلاش می‌شود با تکمیل زنجیره تولید، ارزش افزوده مناسبی ایجاد شود.
وی اجرای موفق خوشه‌های صنعتی را عاملی برای بهبود وضعیت اشتغال در کشور دانست و بیان کرد: امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولان از جمله استانداران بتوانیم همه ۵۲۶ خوشه را عملیاتی و اجرایی کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از تحریم و کرونا به عنوان دو چالش مهم پیش روی صنعت یاد کرد و ادامه داد: با وجود این چالش‌ها شاهد رشد هفت درصدی تولید داخلی در سال جاری هستیم.

khateme khoshe kasb kar 1
وی با اشاره به راه‌اندازی دو هزار و ۳۷ واحد در شهرک‌های صنعتی کشور و افزایش ۳۳ درصدی اشتغال در این حوزه، تصریح کرد: بیش از ۹ هزار و ۱۰۰ قرارداد برای واگذاری زمین با فعالان اقتصادی امضا شد که این میزان بیش از ۲ برابر سال گذشته است.
رسولیان از کاهش تقاضا برای سرمایه‌گذاری خبر داد و تاکید کرد: توسعه صنعتی بسیاری از مشکلات کشور را کاهش می‌دهد و یکی از برنامه‌های مهم در این حوزه تأمین زیرساخت، مکان و شرایط لازم برای فعالیت بخش خصوصی است.
وی خواستار بهبود زیرساخت‌ها با همراهی دستگاه‌های خدماتی مانند آب، برق و غیره و کمک سازمان مدیریت برنامه ریزی شد و افزود: به منظور تأمین برق شهرک‌های صنعتی تفاهم‌هایی با برق منطقه‌ای و سازمان مدیریت انجام شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تخفیف ۴۰ درصدی برای هزینه آب واحدهای شهرک‌ها خبر داد و اضافه کرد: کسانی که برای تولید وارد شهرک‌های صنعتی می‌شوند در قالب سامانه تحت رصد هستند تا مشکل آنها در سطح استان و ملی پیگیری شود.
‬ وی از رفع مشکلات و بازگرداندن هزار و ۴۳۷ واحد صنعتی تعطیل کشور به چرخه تولید خبر داد و افزود: از طریق ظرفیت بخش خصوصی و تقویت زنجیره تولید برای بازگرداندن واحدهای در تملک بانک‌ها نیز تلاش‌های جدی داریم./ مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group