جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۳۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب برای میوه شب عید این استان تامین می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، رضا جمالی در این ارتباط افزود: در این ارتباط مباشران خرید میوه شب عید در بازار استان مشخص شده‌اند.
وی اضافه کرد: همچنین طرح نظارت بر اصناف و بازار شب عید امسال زودتر از سال‌های گذشته از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده‌است که تا ۱۵ فروردین ماه سال بعد ادامه دارد و در این طرح بر رعایت نرخ‌های مصوب و پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف نظارت صورت می‌گیرد.
جمالی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر نیرو‌های بازرسی سازمان صمت از توان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و بهداشت استان بوشهر استفاده می‌شود افزود: علاوه بر فعال بودن سامانه‌های نظارتی، دست‌کم ۵۰ درصد از نیرو‌های نظارت و بازرسی سازمان صمت در تعطیلات نوروز فعال هستند و گشت‌های نظارتی خود را ادامه می‌دهند.

miveh tozi
وی گفت: نظارت بر آجیل و شیرینی فروشی‌ها، مراکز پخت و عرضه اغذیه، تعمیرگاه‌ها و آپاراتی‌ها، هتل‌ها، مراکز فروش کیف، کفش و پوشاک در پایان سال و تعطیلات عید مورد تاکید قرار دارد و به صورت مداوم رصد می‌شوند.
جمالی افزود: در کنترل قیمت هر سه نوع نرخ‌های مصوب، ارشادی که کارخانه‌ها به عنوان قیمت برای مصرف کننده بر روی کالا‌ها درج می‌کنند و نرخ‌های متعارف که در جامعه عمومیت دارد مورد نظارت جدی قرار می‌گیرد.
وی گفت: قرار دادن اتیکت روی کالا یا تابلو اطلاع رسانی نرخ‌ها برای مراکز خدماتی، داشتن فاکتور خرید کالا و فاکتور فروش برای واحد‌های صنفی الزامی است و بازرسان بر این موارد تاکید دارند./ صدا و سیما بوشهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group