شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبانکاره گفت: در حال حاظر بیش از 60 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در این کانون برای گروه های مختلف سنی برگزار می شود.

به گزارش دیارجنوب، مدیر کانون پرورشی و فکری کودکان شبانکاره اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک شرکت دولتی با فعالیت فرهنگی و زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش است که رسالت کشف و پرورش استعداد، فکر و خرد را در کودکان و نوجوانان میهن عزیزمان بر عهده دارد.
زینب رزمجو در ادامه گفتگو با دیارجنوب بیان کرد: فعالیت کانون در ابتدا بر پایه ی کتابخانه کودک بود که در کنار این امر فعالیت های فرهنگی در آن شکل گرفت و امروز بیش از 60 فعالیت فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در کانون برای گروه های مختلف سنی برگزار می شود.
وی کار کردن با کودکان و نوجوانان را شیرین و لذت بخش دانست و گفت: مربیان کانون با عشق، علاقه و با زبانی نزدیک به زبان و احساس بچه ها با آنها کار میکنند و روش های هنرمندانه ای برای برقراری ارتباطی دوسویه با کودکان به کار می‌بندد.
رزمجو افزود: مربیان کانون با هنرمندی و درک فضای فکری نوجوانان ارتباط برقرار کرده و آنها را در فعالیتها و کارگاه ها به مشارکت دعوت می کنند.

modir kanoon shabankare
وی درخصوص تاثیر ادبیات بر پرورش فکری کودکان بیان داشت: ادبیات در هر کشور و هر مملکتی یکی از پایه های اساسی فرهنگ به حساب می آیدو در کشور ما نیز دارای پیشینه ای قوی و ریشه های قدرتمندی ا ست.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبانکاره افزود: فرهنگ گسترده، غنی و پر ریشه ما زبانزد همگان است و می تواند تأثیربسیاری در ذهن و زندگی فردی و اجتماعی یک فرد داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: ادبیات و فرهنگ ما از آموزه های اخلاقی، نوعدوستی، ساده زیستی، نیک اندیشی و مروت سرشار است و کانون هم از این مهم کمک گرفته و برای پرورش اعضا که همان کودکان و نوجوانان هستند از این راه بسیار بهره می برد.
رزمجو یادآور شد: آشنایی نسل آینده با فرهنگ سرزمینی با شیوه های مختلف می تواند گنجینه ی لغات و دانسته های ادبی آنها را غنی سازد.
وی تمرکز کانون را در حوزه های فرهنگی، هنری ،ادبی، علمی و اسلامی عنوان کرد و گفت: همه ی این موارد در قالب آموزش های غیرمستقیم و فعالیت های جذاب برای کودکان و نوجوانان ارایه می شود و سرفصل های اصلی فعالیت های ما در کانون پرورش فکری است که هر کدام به شاخه های زیادی منشعب می شوند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبانکاره یادآور شد: شاخه های فعالیتی کانون برای کودکان و نوجوانان متنوع بوده تا هر کودکی بتواند با تجربه کردن آنها به علاقه ومستعد بودن خود در نو ع فعالیتش پی ببرد.
وی ارتباط موثر برای پرورش کودکان و نوجوانان را ارتباطی دوسویه دانست و بیان کرد: خانواده به عنوان نهاد اصلی در شکل گیری شخصیت و درونمایه ی فکری فرد نقشی اساسی داردو ما نیز در کانون با ارتباط مربی و خانواده در راستای پرورش بهتر اعضا می کوشیم.
رزمجو اعتماد خانواده ها به این اداره را افتخار دانست و افزود: همراهی و همکاری خانواده ها با کانون پرورش فکری در فعالیت ها ، برگزاری کلاس ها و همچنین جشنواره ها مثال زدنی ا ست.
وی درخصوص کشف استعدادیابی در کودکان بیان داشت: اعضا با ورود به کانون و در مواجهه با فعالیت های مختلف فرهنگی هنری، ادبی و تجربه به یک خودشناسی دست یافته و راهشان را انتخاب می کنند تا در آن زمینه به فعالیت بپردازند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبانکاره گفت: کانون، میدان فعالیت های مختلف را برای کودکان و نوجوانان مهیا ساخته تا بدون اجبار، فعالیت ها و هنرهای مختلف را بشناسند و علاقمندی خود را پیدا کنند و در واقع کانون در مرحله اول اجازه تجربه موارد مختلف و فعالیت های گوناگون فرهنگی هنری را به کودک و نوجوان داده تا کودک با عضویت مدام در کانون و گذراندن چند سال به عنوان یک عضو استعدادش کشف و پرورش یابد.
وی به ارزشمند بودن جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درکشور و استان اشاره کرد و افزود: کلیه مسئولین به رسالت کانون در خصوص تربیت نسل نوپا و تلاش های این اداره برای پرورش فرزندانی دانا و توانا آگاهند و همواره از آن حمایت کرده اند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبانکاره در پایان گفت: از همه نهادها و ادارات فرهنگی شهر تقاضا دارم که همانند سالهای گذشته با همفکری و همکاری همدیگر اتفاقات فرهنگی _ هنری خوبی را برای کودکان و نوجوانان شهرمان رقم بزنیم و شاهد شکوفایی، خلاقیت و آینده ای روشن برای همه فرزندان این مرز و بوم باشیم.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group