جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: سهم تامین نیاز روغن این استان ۲ هزار و ۹۴ تن روغن بود که با پیگیری انجام شده ۷۸۶ تن مازاد بر سهمیه نیز اختصاص یافت.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر افزود: از مجموع سهمیه روغن این استانر تاکنون ۹۹۱ تن آن به صورت سهمیه خانوار، ۲۸۸ تن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ۴۷۵ به صورت متمرکز و ۴۳۹ تن نیاز صنف و صنعت استان توزیع شده است.
وی بیان کرد: ۶۸۸ تن روغن نیز توسط شرکت پخش به صورت مویرگی به واحدهای صنفی عرضه شده است.
حسینی اظهارداشت: در راستای تعادل بخشی به وضعیت بازار روغن استان بوشهر بازرسان مستقیم سازمان صمت در فروشگاه های زنجیره‌ای مستقر شدند تا روند تامین هر چه زودتر به شرایط عادی برگردد.

roghan
وی یادآور شد: نیاز ماهانه روغن استان بوشهر حدود ۲ هزار و ۵۰۰ است که تاکنون ۲ هزار تن روغن خام به چهار کارخانه حیات بندرعباس، فریکو سیرجان، سربست دزفول و اگزیل فرایند گچساران تحویل شده است.
حسینی ادامه داد: برخی از شهروندان نیز اقدام به خرید روغن مازاد بر نیاز می‌کنند که در راستای تعادل بازار انتظار است تا خرید خود را به صورت معمول انجام دهند.
مدیرکل تعزیرات استان بوشهر گفت: برای احتکار روغن به صورت خرد برخی از فروشگاه‌ها و سوپری‌های بزرگ در انبار نگهداری و به مشتریان خاص می دادند.
سیدرضا جابری فرد دورکی افزود: در این زمینه ترتیبی وضع شده که احتکار روغن کشف شده نتیجه آن فوری در محل کشف مشخص و به صورت آنی در بازار توزیع شود.
وی ادامه داد: برخی از فروشگاه ها اعلام ساعت توزیع روغن می‌کنند پیگیری شده که برای جلوگیری از تشکیل صف روغن خود را تا زمانی که موجودی دارند توزیع کنند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group