جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

در نشست خبری فرمانده سپاه جواد الائمه شهرستان، اعضای انجمن نویسندگان حوزه دفاع مقدس دشتستان معرفی شدند.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ نعمت الله غلامپور فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان روز شنبه 27 دی ماه در نشست خبری، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: حادثه بزرگ عاشورا در سال 61 هجری طی فاصله صبح تا غروب همراه با اتفاقات سخت و ناگواری به پایان رسید و ارزش این کار بعد از واقعه، افرادی بودند که فلسفه قیام را مطرح و نهادینه کردند.
وی در خصوص تشکیل انجمن نویسندگان حوزه دفاع مقدس شهرستان دشتستان افزود: مبنای کار نویسندگان حوزه در سالهای گذشته برنامه ریزی شد تا بتوانند رشادت های رزمندگان را جمع آوری و به رشته تحریر درآورند که اکنون با همت، جدیت و پیگیری ها به نتایج خوبی دست یافته اند.

neshast sepah dashtestan 1
سرهنگ غلامپور بیان داشت: در ادامه تشکیل انجمن نویسندگان حوزه دفاع مقدس، جلسه تقدیر از ناشران در شهرستان دشتستان برگزار شد که از 30 نفر تجلیل بعمل آمد.
وی تاکید کرد: نویسندگان حوزه دفاع مقدس شهرستان دشتستان در ادامه راه وظایف دیگری دارند که از جمله مطالب نوشته شده را کامل تر و سپس آن را اجرایی کنند.
فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان با بیان اینکه انجمن باید 3 کار مهم را از اولویت های خود قرار دهد، عنوان کرد: تدوین اساسنامه، نمایش اسناد دفاع مقدس در نمایشگاه دهه فجرو رونمایی از تابلو انجمن نویسندگان دفاع مقدس دشتستان در نمایشکاه دهه فجراز جمله اولویت ها می باشد.
محمدکاظم اتابک از اعضای انجمن نویسندگان، ضمن عرض تسلیت بمناسبت ایام فاطمیه اظهار داشت: هر حماسه ای دو بعد دارد که یکی حماسه و دیگری حماسه سازی است و باید در خصوص حماسه سازی کارهای تبیین زیاد انجام شود.
وی اصل تشکیل انجمن نویسندگان را تبیین حماسه های سترگ و نقش بزرگ مردم دشتستان در سالهای دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: تاکنون 16 هزار و 800 صفحه درخصوص دفاع مقدس نوشته و 100 هزار سند نیز جع آوری شده است که پیش بینی می شود 3 الی 4 برابر این ظرفیت راجمع آوری و تکمیل نمائیم.

neshast sepah dashtestan 1
اتابک بیان داشت: در خصوص نقش زنان در حوزه دفاع مقدس که تاکنون 900 صفحه نوشته شده که در هیچ نقطه ای از کشور کتابی با این عظمت در خصوص زنان تهیه نشده است.
عضو انجمن نویسندگان دفاع مقدس دشتستان افزود: نقش رزمندگان دشتستان در عملیات کربلای 4 در کتاب نقش سپاه در 4 جلد و 1400 صفحه گنجانده شده است.
وی خاطرنشان کرد: اولین گروهی که در استان بوشهر به جبهه حق علیه باطل فرستاده شد از دشتستان بودند که هنوز بسیاری از اعضای گروه برنگشته اند و شهید بحرالعلوم از اعضای این گروه نیز طوری به شهادت رسید که تکه های آن قابل جمع آوری نبوده و هنوز مفقودالاثر است.
وی عملیات والفجر8 را یکی از مهمترین عملیات های جهان دانست و تاکید کرد: اینگونه عملیات ها و رشادت ها باید نوشته شود تا برای نسل های بعد باقی بماند و همچنین برخی از اسناد تاکنون جمع آوری شده که در ایام دهه فجر نمایشگاهی در همین خصوص برگزار خواهد شد.
مهراب بنافی از دیگر اعضای این انجمن ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام فاطمیه بیان داشت: همانگونه که رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل حماسه آفریدند، ما نیز باید با همت و تلاش بیشتر در زمینه شهادت بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان ترویج دهیم.

neshast sepah dashtestan 1
وی با بیان اینکه اگر کسی قدمی در راه شهدا بر می دارد کمتر از شهادت نیست، افزود: در زمان حضور سرهنگ غلامپور بعنوان فرماندهی سپاه جواد الائمه شهرستان دشتستان اقداماتی شایسته ای انجام گرفته که از جمله میتوان به زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بازدید از خانواده شهدا و دیگر موارد اشاره کرد.
محبوبه اسلام پور مسئول بسیج هنرمندان دشتستان و از دیگر اعضای این انجمن دغدغه اصلی خود را جمع آوری آثار نویسندگان حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس شهرستان دشتستان دانست و افزود: در حال حاظر کتابهای ارزشمندی در این حوزه و ستاد تالیف کتاب دفاع مقدس و نقش تاریخی دفاع مقدس در دشتستان داریم.

neshast sepah dashtestan 1
وی بیان کرد: تشکیل تیم ستاد تالیف کتاب بدستور سرهنگ غلامپور فرمانده سپاه جواد الائمه دشتستان، کارنامه درخشانی را برای شهرستان رقم زد و انجمن نویسندگان را ایجاد نمود.
حبیب قاسمی از دیگر اعضای انجمن با اشاره به کم رنگ بودن جایگاه شهدا در کتب درسی استان بوشهر، اظهار داشت: جمع آوری اطلاعات رزمندگان باید با همت و تلاش بیشتری انجام گیرد و باید به این موضوعات بصورت ویژه نگاه کرد.
وی همچنین در زمینه جایگاه شهدا در کتب درسی پیشنهاداتی را دراین جلسه ارائه داد.

neshast sepah dashtestan 1
در پایان مراسم محمدکاظم اتابک با حکمی بعنوان مسئول انجمن و همچنین حبیب قاسمی، مصطفی شهریاری، محراب بنافی، سید فاصل حسینی، علی فروغی، حاج عباس دهقان، آقایان دهقائدی و جمالی و خانم ها اسلام پور و حوراسفند بعنوان اعضای انجمن نویسندگان حوزه دفاع مقدس شهرستان دشتستان معرفی شدند.

neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1neshast sepah dashtestan 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group