جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان با اشاره به شناسایی و رفع 11 نقاط حادثه خیز در شهرستان گفت: تقاطع حادثه خیز روستای راهدار با اعتبار 20 میلیارد ریال مرتفع خواهد شد.

ندا قاسمیان پور-با توجه به سیلاب اخیر در شهرستان و مشکلات جاده ای، پایگاه خبری تحلیلی دیارجنوب با دعوت از رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان بمنظور تشریح آخرین اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده و رفع نقاط حادثه خیز به گفتگو پرداخت.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان ضمن قدردانی از اطلاع رسانی و انعکاس اخبار به موقع پایگاه خبری دیارجنوب، اظهار داشت: اداره مرکزی راهداری در شهر برازجان واقع است که علاوه بر هدایت راهدارخانه، مدیریت شهرستان نیز در این مرکز قرار گرفته است.
صدرالله عبدالهی هدف اصلی راهداری را شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز دانست و افزود: 3 راهدارخانه ثابت در سطح شهرستان داریم و حدود 60 نیرو در این اداره مشغول به کار هستند.
وی در ادامه بیان داشت: 1100 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و حدود 40 تجهیزات سبک، سنگین و نیمه سنگین در شهرستان دشتستان داریم.

goftegoo rahdari 1
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان به مرتفع شدن تعدادی از نقاط حادثه خیز در شهرستان اشاره کرد و افزود: حدفاصل وحدتیه به سمت کنارتخته را داشتیم که در این منطقه نیز دو واریانت اجرا کردیم، این واریانتها پیچ هایی خطرناک هستند مخصوصا پیچ بعد از وحدتیه ابتدای گردنه به سمت کنارتخته است که این نقاط را مرتفع کردیم و فقط تعدادی نواقص جزیی دارد که امید داریم طی دو ماه آینده این مشکل را برطرف نمائیم.
وی در ادامه بیان داشت: این مسیر22 کیلومتر است که تا 3 کیلومتری ورودی کنارتخته در حوزه راهداری دشتستان است و ما در فاز اول آسفالت را انجام داده که اکنون شرکت مه سازان خلیج در آنجا مشغول بکار هستند و از ورودی گردنه تا تونل در فازدوم نیز طی قرارداد اداره کل، پیمانکار درحال روکش و لکه گیری است.
عبدالهی ادامه داد: فاز اول از سمت تونل به دریا قلی به طور کامل روکش آسفالت صورت گرفته و در حال خط کشی هستیم و چون جاده دوطرفه و خطرناکی است و از جاده های شریانی کشور محسوب می شود سعی میکنیم اقدامات ایمنی که انجام میدهیم برای کاربران جاده ای مفید و موثر باشد.

goftegoo rahdari 1
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان با بیان اینکه نقاط حادثه خیز روستایی را شناسایی کردیم، افزود: طرحی به نام ابرار داریم که در روستاهایی که بالای 20 خانوار هستند و راه دسترسی ندارند یا راه دسترسی انها مشکل دارد را اقدام کرده ایم.
وی به مسیر روستای تنگ خون اشاره کرد و گفت: 5 کیلومتر از این مسیر را آسفالت چیپسیل کار کردیم بدون اینکه بخواهیم از اعتبارات دولت استفاده کنیم.
صدرالله عبدالهی راه روستایی بیدو را از نقاط حادثه خیز دانست و گفت: راه بیدو را 2 کیلومتر کار کردیم و راه باغتاج از خروجی برازجان بعد از کارخانه آرد به سمت خود باغتاج را در فاز اول نیز 5 کیلومتر در حال کار کردن هستیم و زیر سازی انجام شده است.
وی به کوهستانی بودن این مسیر اشاره کرد و ادامه داد: در این مسیر از آسفالت سرد به دلیل دوام و استحکام بالا استفاده خواهیم کرد و تاکنون 3 کیلومتر از این مسیر را به پایان رسانده ایم و 2 کیلومتر دیگر را امیداریم در بهمن ماه مورد آسفالت قرار بگیرد.
عبدالهی گفت: 5کیلومتر فاز دوم نیز طی رایزنی و مشورت و بازدید رییس سازمان، فرماندار و مدیرکل مجوز را گرفتیم که انشالله با حمایت استان و اداره کل این قسمت هم انجام می دهیم.

goftegoo rahdari 1
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان به روشنایی سه راه بنداروز اشاره کرد و بیان داشت: کل مسیر سه راه بنداروز به شاهزاده ابراهیم 11 کیلومتر است که در سالجاری 2 کیلوتر ونیم از این مسیر روشنایی انجام شده و در حال حاظر 5/6 کیلومتر روشنایی دارد و مابقی نیز با اعتبارات استانی و ملی انجام خواهد شد.
وی به مسیر راه روستایی هلپه ای نیز اشاره کرد و گفت: از سه راهی هلپه ای به وحدتیه و آب پخش را تعریض و با تجهیزات و امکانات دولت به مردم کمک رسانی کردیم و هدف ما انجام کارهایی است که خروجی آن منفعتی برای منطقه و روستا داشته باشد.
عبدالهی درخصوص ابنیه فنی بیان کرد: پل هایی که بنا به هر دلیلی دچار حادثه و تخریب شده اند توسط تیم کارشناسی شناسایی و بعنوان نقاط بحرانی به استان فرستاده می شوند و با هماهنگی در آن منطقه پیمانکار میگیریم تا نقاط حادثه خیز مرتفع گردد.
وی سه راهی جتوط به سعدآباد وخروجی سعدآباد به آبپخش را از دیگر نقاط حادثه خیز عنوان کرد و افزود: این مسیر حدود ا کیلومتر و 100 متر بوده که کامل به زیر آسفالت بردیم و باند دوم را نیز تا سطح بیس انجام داده و قیر پاشی کرده ایم و تا قبل از دهه مبارک فجراین کار را تحویل می دهیم.

goftegoo rahdari 1
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان سه راهی راهدار و قراول خانه را از دیگر نقاط حادثه خیز در استان عنوان کرد و گفت:حدفاصل بین پلیس راه به سمت برازجان تا روستای راهدار حدود 4 کیلومتر است که حدود 3 کیلومتر آن را جداکننده نیوجرسی قرار دادیم برای اینکه تصادفات رخ به رخ کمتر صورت گیرد.
وی مرتفع شدن این راه را یکی از دغدغه های خود دانست و تصریح کرد: از شروع فعالیتم تاکنون به فکر راهی برای برطرف شدن این مشکل بودم که با هماهنگی فرمانداری این طرح را در شورای ترافیک مطرح نموده تا مورد تصویب قرار گرفت.
عبدالهی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح ترافیک اجرایی کار نیز ارسال و اعتباری حدود 2 میلیارد تومان در نظرگفته شده تا دور برگردان اجرا شود و نهایتا دو هفته دیگر به مناقصه میرود که ما پیمانکار را تعیین کنیم و کار آغاز شود.
وی در خصوص سیلاب اخیر در دشتستان گفت: در کمتر از 2 ساعت 160 میلی متر بارندگی در شهرستان داشتیم و سیلاب اخیر درهیچ یک از مناطق حوزه راه مشکلی به وجود نیاورده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان به واکنش های مسئولین طی سیلاب اخیر در شهرستان و جمع شدن آب در مسیر راهدار به قراول خانه اشاره کرد و افزود: روستای راهدار روان آب بوده و سطح آبی که از حوزه بالا دست رها شده به سطح شهرستان سرازیر گشته و چون همزمان بارندگی هم وجود داشته به روی سطح جاده آمده و در این مکان جمع شده است.
وی هدف از قرار دادن نیوجرسی ها در این مسیر را کاهش تصادفات رخ به رخ اعلام کرد و گفت: حدفاصل بین پلیس راه به سمت برازجان تا روستای راهدار حدود 4 کیلومتر است که حدود 3 کیلومتر آن را جداکننده نیوجرسی قرار دادیم و قسمت پایین تمام نیوجرسی ها مجرای خروجی آب وجود دارد و بالا دست و پایین دست این جداکننده ها پل قرارگرفته که آب هدایت و به سمت پل میرود.

goftegoo rahdari 1
عبدالهی مشکل اصلی مسیر را خروجی راهدار به سمت قراول خانه عنوان کرد و گفت: هنگام وقوع سیلاب در این مسیر آب جمع شده بود که سریعا لودر هم فرستادیم تا نیوجرسی اول را برداشته و آب را هدایت کردیم.
وی تصریح کرد: با اجرای دوربرگردان در این در تقاطع حادثه خیز و ایجاد پل دو دهانه و تعریض، مشکلات آب گرفتگی و تصادفات کمتر خواهد شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان به انسداد پل کلل اشاره کرد و بیان داشت: وظیه اصلی راهداری انسداد است و اگر مسیری مشکل داشته باشد راه را میبندیم ولی بازگشایی چون بحث حقوقی دارد برعهده پلیس راه است.
وی با بیان اینکه راه وحدتیه کمی نیاز به ساماندهی دارد، افزود: این مسیر نیاز به روکش آسفالت و لکه گیری دارد که بزودی انجام خواهد شد.
وی به اقدامات شایسته نماینده دشتستان درخصوص پل نمازگاه به تنگ ارم اشاره کرد و گفت: ابراهیم رضایی پیگیری ها یی انجام داده تا این جاده به طریقی تعریض شود و امکانات و اعتبارات درجه یک را از کشور بگیرد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان، راه روستایی را کم عرض دانست و گفت: اداره راهسازی با بودجه از دولت میتواند برای این راه اقدامات بهتر ی انجام دهد که امیداریم اعتباراتی تخصیص یابد که از این شرایط فعلی خارج شود.
وی به روکش آسفالت 6 کیلومتر از مسیر تنگ درکش به سمت تنگ ارم اشاره و خاطرنشان کرد: تنگ درکش به سمت نمازگاه چند گردنه است که باید یک واریانت اجرا شود و در ادامه روکش آسفالت و لکه گیری صورت گیرد که با انجام اقدامات اولیه، ادامه کار توسط شرکت مهسازان از سرگرفته خواهد شد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان از آسفالت شدن ورودی کلمه تا سه راهی بوشکان خبر داد و گفت: حدفاصل بین سه راهی وحدتیه تا سعدآباد نیز در حال انجام مطالعات هستند تا تعریض شود ولی از سرقنات به سمت وحدتیه در اولویت تعریض شدن قرار دارد.
وی وظایف راهداری را بهره برداری و نگهداری عنوان کرد و گفت: مسیر کمربندی آب پخش مربوط به اداره راه و شهرسازی است و از حوزه کاری ما خارج است.
عبدالهی درخصوص آبگرفتی روستای گلدشت هنگام سیلاب بیان داشت: درحال حاظر مسیر بین میلک به پلنگی بازگشایی و ترمیم شده و کار اصولی این است که لایه به لایه مشکلات را برطرف نماییم.
وی خاطرنشان کرد: این وعده را می دهم که پل با دهانه سه متری اصولی انجام شود و به استان نیز این طرح پیشنهاد شده و مقدمات اولیه صورت گرفته است.

goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1goftegoo rahdari 1

عکاس: امیرحسین معماری

استان بوشهر

Template Design:Dima Group