جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

کشتی نفتکش ۱۱۳ هزار تنی افراماکس، عصر امروز با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء،استاندار بوشهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، کارشناسان سازمان صمت و دیگر مسئولین به آب انداخته شد.


به گزارش دیارجنوب، سردار سعید محمد عصر امروز در آئین به آب اندازی دومین کشتی نفتکش اقیانوس پیما قرارگاه خاتم الانبیاء اظهار داشت: دومین کشتی نفتکش افراماکس به سفارش یک شرکت خارجی به‌صورت «ای پی سی» در شرکت صدرا ساخته و آماده به آب‌اندازی است.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه از پیشرفت 93 درصدی پروژه خبر داد و افزود: این نفتکش پس از نصب بخش مسکونی و انجام آزمایش‌های دریایی، قبل از پایان سال ۹۹ آماده تحویل خواهد شد.
وی در خصوص ابعاد و مشخصات اصلی کشتی نفتکش اقیانوس‌پیما گفت: وزن کشتی ۲۲۵۰۰ تن، طول کشتی ۲۵۰ متر، عرض ۴۴ متر، ارتفاع ۲۱ متر، آبخور طراحی ۱۴.۸ دهم متر و سرعت ۱۵ گره دریایی و امکان حمل ۱۱۳ هزار تُن معادل ۷۵۰ هزار بشکه نفت را دارد.

keshti aframax 1
سردار محمد به ویژگی‌های این نفتکش اقیانوس‌پیما پرداخت و ابراز کرد: این کشتی قابلیت حمل ۷۵۰ هزار بشکه نفت و ارزآوری حدود ۶۰ میلیون دلاری را دارد که با احتساب اولین نفتکش ساخت قرارگاه، در مجموع ۱۲۰ میلیون یورو برای کشور ارزآوری صورت می‌گیرد.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: برای ساخت این کشتی، حدود ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر به طور غیرمستقیم در دو سال اخیر مشغول به فعالیت بوده‌اند و اشتغال‌زایی شده است.
وی با بیان اینکه کلیه مراحل طراحی ساخت و تأمین تجهیزات کشتی اقیانوس پیما توسط متخصصین صدرا انجام شده است، گفت: آمادگی داریم نیازهای کشور را در زمینه نوسازی ناوگان کشتیرانی با بهترین کیفیت و در کمترین زمان تأمین نماییم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپاه با دعوت از کلیه مدیران شرکت ملی نفت‌کش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و سایر شرکت‌های کشتیرانی برای بازدید از این کشتی و امکانات شرکت صدرا، گفت: از کلیه مسؤولان استان بوشهر اعم از استانداری، اداره بندر، گمرک، سازمان اموال تملیکی، اداره استاندارد و سایر مسؤولان استانی که برای پیشرفت این پروژه همکاری لازم را داشته‌اند، تشکر می‌کنم./فارس

keshti aframax 1keshti aframax 1keshti aframax 1keshti aframax 1keshti aframax 1keshti aframax 1keshti aframax 1keshti aframax 1keshti aframax 1

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group