جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مرکز فوریت‎های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‎های سرمایه‎گذاری روز سه‎شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان استانی در بوشهر راه‎اندازی شد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در این آیین گفت: در این مرکز فوریت نمایندگان همه دستگاه‏‎هایی مرتبط با حل مشکلات تولید و طرح‏‎های سرمایه‎گذاری با اختیار تام حضور دارند.

photo markaz samt
سید حسین حسینی افزود: این دستگاه‏‌ها باید آمادگی لازم داشته باشند تا در محل فعالیت مرکز فوریت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‎های سرمایه‎گذاری حضوری پررنگ و موثر داشته و برای حل مشکلات گره‌گشا باشند.
حسینی ادامه داد: این مرکز از ساعت ۸ تا ۲۰ فعال است و تکامل یافته سامانه بهین یاب است که بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در کشور دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: در مرکز فوریت‏‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌‏های سرمایه‎گذاری هر کدام از دستگاه‏‎های حوزه گردشگری، کشاورزی و صنعت و معدن نیز وظیفه دارند در دستگاه خود یک کمیته مستقل مرتبط با حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته و موضوع‎ها را پیگیری کنند.
وی یادآور شد: در قالب مرکز فوریت‏‌ها سامانه بهین یاب به دستگاه‎های مالیاتی، تامین اجتماعی، سامانه جامع تجارت متصل است که این ظرفیت برای گره‌گشایی از واحدها و طرح‎های تولیدی در مدت زمان مناسب است.
حسینی افزود: در مرکز فوریت‎ها که به گونه‎ای اکنون در مرحله پیش راه‌اندازی است مشکلات ایراداتی وجود دارد که بتدریج نسبت به شناسایی و رفع آن اقدام خواهد شد.
وی عنوان کرد: در سازمان صنعت، معدن و تجارت اکنون زمان صدور جواز تاسیس و پروانه‎ بهره‎برداری به ترتیب ۳ و ۱۵ روز است که مرکز فوریت‌ها بستر مناسی برای شتاب بخشی به این روند است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‎گذاری استان بوشهر گفت: هم اکنون در این استان ۵۱ طرح با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که عمده مانع فراروی آنها در بانک‎ها است.
رسول رستمی افزود: حتی میزان تسهیلات مورد نیاز این واحدها نیز مشخص است و مرکز فوریت‏‌های بررسی مشکلات طرح ‏های سرمایه‌گذاری باید پاسخگویی مناسبی برای نیاز آنها داشته باشد.
وی عنوان کرد: کارشناسان مستقر در مرکز فوریت‎ها باید تسلط لازم به حوزه کاری خود در این مرکز داشته باشند که تحقق آن لازمه برگزاری آموزش‌های ویژه است.

eftetah markaze foriyat 3eftetah markaze foriyat 3eftetah markaze foriyat 3eftetah markaze foriyat 3eftetah markaze foriyat 3eftetah markaze foriyat 3eftetah markaze foriyat 3eftetah markaze foriyat 3

استان بوشهر

Template Design:Dima Group