جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر از تخلیه محموله کالای اساسی ۶ کشتی تجاری در بندر بوشهر خبر داد و گفت: تخلیه کالاهای اساسی پس از توقف ۶ساله از سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۶۷ هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه شده است.

به گزارش دیارجنوب، سیدمحمد هاشمی با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان بوشهر اظهار داشت: امسال تعداد مراکز خرید تضمینی گندم افزایش یافت و به 12 مرکز رسید.
وی از خرید 119 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خبر داد و بیان کرد: در سال زراعی جاری 119 هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری و ذخیره‌سازی شد.

takhliye berenj
مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه تمام مطالبات گندم‌کاران بوشهری پرداخت شده است گفت: برای خرید گندم تضمینی کشاورزان استان بوشهر، 2 هزار و 986 میلیارد ریال پرداخت شده است.
هاشمی، افزود: امسال 105 هزار تن گندم به صورت مستقیم از کشاورزان و 14 هزار و 500 تن از طریق مراکز مباشر تعاون روستایی تحویل شده است.
وی، با اشاره به اینکه بندر بوشهر ظرفیت مطلوبی برای تخلیه و ذخیره سازی کالاهای اساسی دارد خاطرنشان کرد: تخلیه کالاهای اساسی در بندر بوشهر پس از توقف شش ساله با پیگیری‌های انجام شده از سال گذشته آغاز شد و تاکنون 67 هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه شده است.
مدیر‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر با بیان اینکه کالاهای اساسی یاد شده به نقاط مختلف کشور حمل شد افزود: 57 هزار تن از محموله‌های برنج یاد شده به نقاط مختلف کشور حمل شد و 10 هزار تن دیگر در حال حمل و انتقال به استان‌های گوناگون است.
هاشمی، با تاکید بر ساخت انبار مکانیزه خاطرنشان کرد: وضعیت انبارهای ذخیره سازی کالا در استان بوشهر مناسب و دارای ظرفیت مطلوبی است که ساخت انبار مکانیزه ضروری است.
وی تاکید کرد: حمل کالاهای اساسی به بندر بوشهر از برنامه‌های امسال است که بر اساس برنامه تعیین شده توسط کشتی‌های تجاری به بندر بوشهر حمل و تخلیه می‌شود./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group