يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

دومین دوره جایزه ملی غزل به‌نام زنده‌یاد " حسین جلال‌پور" شاعر گناوه‌ای با محوریت غزل پیش‌رو برگزار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، دبیر دومین جشنواره جایزه ملی مستقل غزل روز چهارشنبه گفت: شورای سیاست گذاری جایزه ملی مستقل غزل جلال‌پور، به‌پاس سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر فقید جنوب کشور در عرصه غزل پیش‌رو ایران، دومین دوره این جایزه را به همت خانواده و دوستان وی در زادگاهش بندر گناوه، برگزار می‌کند.

حسن فرهادی افزود: فراخوان دومین جایزه غزل جلال‌پور هفته پایانی شهریورماه جاری منتشر می‌شود و ارسال آثار به این رویداد از هفته اول مهرماه آغاز خواهد شد.

dovomin jashnvare ghazal
فرهادی یادآورشد: آیین پایانی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور دی‌ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.
زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.
این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.
تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group