جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس آموزش و پرورش دشتستان از آخرین وضعیت برای بازگشایی مدارس در شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سهراب باقری رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان طبق استناد آخرین مصوبات اداره کل و وزارت متبوع در خصوص جزئیات بازگشایی مدارس دولتی و غیردولتی بیان داشت: روز شنبه ۱۵ شهریور تمامی مدارس شهرستان دشتستان بازگشایی خواهند شد و کلیه همکاران (عوامل اجرایی و آموزشی) حضور خواهند یافت.

وی در ادامه افزود: روز شنبه ۱۵ شهریور ماه فقط به صورت نمادین و با حضور تعداد کمی از دانش‌آموزان پایه اول، هفتم و دهم در مدرسه سال تحصیلی آغاز می‌شود.

shoraye a p borazjan 3
سهراب باقری تاکید کرد: پس از پایان مراسم نمادین بازگشایی در روز شنبه ۱۵ شهریور، بلافاصله جلسه شورای مدرسه تشکیل و با توجه به تراکم دانش آموز نسبت به تقسیم دانش آموزان ( کلیه پایه های اول تا دوازدهم ) به گروه های کوچکتر در مدارس پرجمعیت و تدوین برنامه کلاسی جهت آموزش حضوری یا نیمه حضوری و ترکیبی روز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه به بعد اقدام نمایند.
وی در خصوص زمان آموزش حضوری دانش آموزان گفت: دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول (دو روز حضوری/یک روز مجازی و دوروز تعطیل) و متوسطه دوم (دو روز حضوری/دو روز مجازی/دو روز تعطیل) خواهد بود.
باقری با توجه به تبصره زمان آموزش تصریح کرد: با توجه به کاهش ساعت های آموزشی دروسی که تصور می کنیم الزاما باید آموزش داده شود، در مدت حضور دانش آموزان ارائه شود و در فرصت غیر حضوری و روزهایی که کلاس حضوری ندارند، تکرار و تمرین دروسی که دانش آموزان خودشان می توانند بخوانند در سامانه شاد ،صدا و سیما پیگیری شود.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان افزود: زمان تدریس حضوری در پایه اول ابتدایی ۲۵ دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی ۳۰ دقیقه و متوسطه اول و دوم ۳۵ دقیقه است.
وی گفت: در بازگشایی مدارس و نحوه برگزاری کلاسهای حضوری ملاک اصلی جمعیت مدرسه، کلاس، فضاهای دراختیار مدرسه و رعایت پروتکل های بهداشتی است.
وی با بیان اینکه شورای مدرسه براساس شرایط هر مدرسه برنامه حضور دانش آموزان را تنظیم و‌مصوب می نماید، افزود: تعطیلی کامل مدرسه و عدم حضور دانش آموز در مدرسه در هر منطقه منحصرا پس از اعلام تعطیلی کامل توسط ستاد ملی مقابله با کرونا امکان پذیر است.

باقری بیان داشت: در وضعیت فعلی همه مدارس می بایست بر مبنای آموزش تمام حضوری و یا آموزش ترکیبی نیمه حضوری ( زوج و فرد) برنامه ریزی کنند.

وی اضافه کرد: برنامه آموزش صرفا مجازی، در هیچ مدرسه ای تا اطلاع ثانوی نخواهیم داشت مگر بر اساس اعلام بعدی ستاد ملی کرونا در منطقه و یا مناطقی از استان یا شهرستان.

رئیس آموزش و پرورش دشتستان گفت: باید به گونه ای برنامه مدارس تنظیم شود تا در صورت تغییر نظر ستاد ملی کرونا بتوان انعطاف لازم در برنامه ایجاد کرد.
وی ادامه داد: در مدارس و کلاسهای پرتراکم با تصویب شورای مدرسه امکان تقسیم کلاس به دو گروه و یا بیشتر وجود دارد.
باقری تصریح کرد: تکلیف آموزش و پرورش و مدارس فراهم نمودن امکان آموزش حضوری کامل و یا ترکیبی متناسب با وضعیت مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی و توجیه دانش اموزان و خانواده ها همراه با انعطاف لازم است .
وی تاکید کرد: خانواده هایی که فرزندانشان را برای حضور در مدرسه همراهی نمی کنند باید خودشان وظیفه جبران بخشی از ضعف درسی آنها را عهده دار خواهند بود، مدرسه فقط حد توان و امکانات از طرق مختلف به اینگونه دانش آموزان از نظر آموزشی کمک خواهد کرد.

سهراب باقری افزود: در مناطق کم تراکم به ویژه مدارس روستایی چندپایه فاقد دسترسی به فضای مجازی با رعایت پروتکل و فاصله گذاری اجتماعی سعی بر حضوری بودن آموزش و یادگیری باشد.

وی تاکید کرد: معلمان از ۱۵ تا ۳۰ شهریور ماه نسبت به مرور دروس سال قبل و تثبیت یادگیری و آمادگی برای تدریس دروس جدید اقدام نمایند.

باقری خاطر نشان کرد: تا اطلاع ثانوی ملاک عمل کلیه مدارس دولتی و غیردولتی طبق این مصوبات است و متناسب با تصمیم وزارتی و شرایط موجود، امکان تغییر وجود دارد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group