جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به واحدها و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا در استان بوشهر پرداخت شده است.

به گزارش دیارجنوب، حمیدرضا پناه با اشاره به کمک‌های حمایتی دولت به واحدهای آسیب دیده از کرونا اظهار داشت: در حمایت تسهیلاتی از کسب‌و‌کارها و رسته فعالیت‌های آسیب‌دیده از کرونا اعتبارات لازم به بانک‌ها ابلاغ و پرداخت آغاز شده است.
وی با بیان اینکه "در مجموع 9 هزار واحد اقتصادی استان بوشهر برای دریافت تسهیلات یاد شده در سامانه اینترنتی "کارا" ثبت نام کرده‌اند" افزود: 489 میلیارد تومان تسهیلات حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا به استان ابلاغ شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از پرداخت تسهیلات یاد شده به 876 نفر خبر داد و بیان کرد: تاکنون 95 میلیارد ریال تسهیلات حمایت از واحدهای آسیب دیده از کرونا در استان بوشهر به 537 پرونده و 876 نفر پرداخت شده است.
پناه خاطر نشان کرد:هم‌اکنون پرونده درخواست 640 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی در بانک‌ها از سوی واحدهای آسیب دیده از کرونا تشکیل شده که روند پرداخت آنها به صاحبان و کارکنان واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی استان بوشهر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه "سه نوع تسهیلات 6 میلیون، 12 میلیون و 16 میلیون تومانی پرداخت می‌شود" خاطرنشان کرد: 12 میلیون تومان به ازای هر شاغل بیمه شده برای کسب و کارهای آسیب دیده و 16 میلیون تومان به ازای هر شاغل بیمه شده برای واحدهای تعطیل شده با نرخ سود بانکی 12 درصد پرداخت می‌‌شود و تا سه ماه دوره تنفس دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهربا بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات باید در سامانه کارآ ثبت‌نام کنند گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به مشاغل آسیب دیده از کرونا یکی از سیاست‌های دولت در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.
پناه تصریح کرد: بر همین اساس 14 رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده‌اند شناسایی شده و در سامانه کارا ثبت‌نام کرده‌اند از تسهیلات مذکور بهره‌مند می‌شوند.
وی بیان کرد: آن دسته از بنگاه‌هایی که در سامانه کارا ثبت کرده و مشمول دریافت تسهیلات شده‌اند پیامک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت کرده‌اند می‌توانند به بانک‌هایی که در سامانه معرفی شده مراجعه و روند دریافت تسهیلات خود را تکمیل کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه مدت ثبت نام برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا 15 مرداد ماه تمدید شده است، از متقاضیان خواست تا با مراجعه به سامانه "کارا" برای دریافت تسهیلات حمایتی ثبت‌نام کنند./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group