سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۹۹ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر از پوشش ارتباطی برخوردار هستند.

به گزارش دیارجنوب، علی سملیان صبح سه‌شنبه در جلسه ویدئو کنفرانس با محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وزارت ارتباطات اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرها و روستاهای استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته است.
وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در خصوص توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در استان بوشهر گفت: تعداد کل مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان بوشهر در تابستان ۱۳۹۷ تعداد ۴۷ پروژه است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: از این تعداد اجرای ۳۹ مصوبه به اتمام رسیده است و هشت مصوبه در حال انجام و تنها اجرای یک پروژه به دلیل عدم وجود برق در مسیر پروژه متوقف شده است.

modirkol ertebatat ostan
توسعه فناوری اطلاعات در روستاها
سملیان با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات به توسعه ارتباطات بخش روستایی خاطرنشان کرد: اداره کل ارتباطات استان بوشهر تمرکز ویژه‌ای بر اجرای سیاست‌های اتخاذ شده در زمینه توسعه فناوری اطلاعات در روستاها برای توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه بر این قشر دارد.
وی بیان کرد: پس از اجرای طرح کشوری بازدید میدانی از روستاها برای شناسایی، بررسی و رفع مشکلات پوشش ارتباطات روستایی و تلاش جهت توسعه ابعاد گوناگون حوزه ارتباطات روستایی با اجرای پروژه‌های از پیش تعریف شده در مناطق روستایی شناسایی شده است.
پوشش ۹۶ درصدی تلفن خانگی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر ادامه داد: در حال حاضر ۹۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر تحت پوشش ارتباطی مکالمه هستند و ۹۶ درصد دارای پوشش تلفن خانگی، ۷۸ درصد تحت پوشش اپراتور اول و ۸۸ درصد تحت پوشش اپراتور دوم قرار دارند.
وی از اجرای پروژه واگذاری اینترنت پرسرعت به مدارس شهری و روستایی استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی و کاهش شکاف دیجیتال و امکان دسترسی آسان دانش آموزان به دوره‌های آموزشی مجازی در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا، با ایجاد دسترسی برای تمام دانش آموزان مناطق شهری و روستایی به شبکه ملی اطلاعات هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از مدارس شهری و روستایی استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.
اتصال همه مدارس به اینترنت
سملیان تصریح کرد: تا پایان مردادماه اجرای این پروژه با اتصال صد درصدی مدارس استان به اینترنت پرسرعت به پایان می‌رسد.
وی با ارائه گزارشی از ایجاد پوشش همراه در ۲۴ روستا، ارتقا تکنولوژی تلفن همراه به نسل سوم در ۲۷ روستا، اجرای بیش از ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری برای دسترسی ۳۱ روستا به این زیرساخت ارتباطی قدرتمند و بهبود وضعیت اقتصاد دیجیتال استان تاکید کرد: استان بوشهر در وضعیت شاخص IDI با امتیاز ۶.۵۲ در رتبه نهم کشور قرار دارد./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group