جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهربا اشاره به آغاز پرداخت بیمه بیکاری ناشی از آسیب کرونا به مشاغل گفت: در این راستا ۹ هزار و ۹۳۰ نفر در استان بوشهر به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.

به گزارش دیارجنوب، حمیدرضا پناه با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی برخی مشاغل اظهار داشت: در پی تعطیلی برخی کسب و کارها منجر به بیکاری شاغلان این حوزه‌ها شد.
وی، از ثبت نام 10 هزار و 100 نفر از آسیب دیدگان در مشاغل مختلف در سامانه بیمه بیکاری برای دریافت مستمری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این افراد در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به سبب بیماری کرونا کسب و کار خود از دست دادند.

bime bikari
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به بررسی افراد مشمول دریافت بیمه بیکاری گفت: پس از بررسی‌های لازم 9 هزار و 930 نفر در استان بوشهر مشمول دریافت مستمری بیمه بیکاری و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شدند.
پناه با بیان اینکه پس از ارزیابی‌های تامین اجتماعی افراد آسیب دیده مشمول دریافت مزایای بیمه بیکاری می‌شوند افزود: این افراد مستمری بیمه بیکاری در سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت از سوی تامین اجتماعی دریافت می‌کنند.
وی از ابلاغ دستورالعمل پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار بیمه نشده آسیب دیده از ویروس کرونا خبر داد و خاطر نشان کرد: این دستورالعمل با هدف کمک و حفظ اشتغال فعالان اقتصادی و کسب و کارهای دارای مجوز از دستگاه‌های اجرایی مربوطه و فاقد پرونده بیمه‌ای تامین اجتماعی در راستای مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهربا بیان اینکه تسهیلات پرداختی برای اشخاص خویش‌فرما مبلغ 6 میلیون تومان تعیین شده است خاطر نشان کرد: واحدهای کسب و کاری که اثبات رابطه کارفرما با کارکن وجود ندارد برای کارفرما مبلغ 6 میلیون تومان و واحدهای کسب و کاری که اثبات رابطه کارفرما با کارکن وجود دارد به ازاء هر شغل مبلغ 8 میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه پیش بینی شده است.
پناه زمان پرداخت تسهیلات بانکی یاد شده را تا پایان ماه تیر اعلام و بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه کارا ثبت نام کنند و زمان پرداخت این تسهیلات تا پایان تیرماه تعیین شده است./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group