شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

کرسی آزاد اندیشی« محبوبیت پیام رسان‌های داخلی در بین کاربران ایرانی آری یا خیر؟» با حضور طلاب و استادان در گروه هسته پژوهشی مدرسه علمیه خواهران حضرت رقیه(س) برازجان استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، معاون پژوهشی مدرسه و برگزار کننده این کرسی با اشاره به اهمیت پیام رسان ها اظهار داشت: طبق آمارها با وجود چندین پیام رسان در هر کشوری به طور عمومی یکی از آنها به عنوان پیام رسان اصلی و با اولویت اول از طرف مردم و یا دولت انتخاب شده و بیشتر با آن به تبادل اطلاعات می‌پردازند.
اکرم خزاعی افزود: بعضی از پیام رسان‌های ایرانی سابقه بیش از پنج سال فعالیت دارند ولی برخی این فعالیت را از زمان فیلتر تلگرام تصور می‌کنند.
خزاعی گفت: حجم انبوه اطلاعاتی که در این پیام رسان‌ها جابه‌جا می‌شود اعم از متن و فیلم و عکس و ویدئو و حتی خصوصی‌ترین موارد افراد می‌تواند از طرف کشور سازنده پیام رسان علیه مردم آن کشور باشد و این زنگ خطر است که ما را ملزم به استفاده و حمایت از پیام رسان‌های داخلی می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین استفاده کاربران ایرانی پیام رسان‌های خارجی است و تبادل اطلاعات در این پیام رسان‌ها علیه مردم و کشور است ولی از حیث حمایت از کالای ایرانی ما را ملزم به استفاده از پیام رسان‌های ایرانی می‌کند.
خزاعی اظهار داشت: قبول داریم که پیام رسان‌های داخلی نواقصی دارند اما محاسنی هم دارند و بر مسئولان امر است که زمینه ارتقای این پیام رسان‌ها را فراهم کنند و این میسر نخواهد بود مگر با حمایت و استفاده مردم از آنها زیرا نتیجه استقبال مردم رشد این پیام رسان‌ها خواهد بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group