جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

خیّران سلامت نیشابوری، چند دستگاه تجهیزات درمانی به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی این شهرستان اهداء کردند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان نیشابور با بیان اینکه این تجهیزات شامل یک دستگاه تله مدیسین(پزشکی از راه دور)، یک دستگاه ژنراتور ضدعفونی کننده آمبولانس و چند کپسول اکسیژن است گفت: دستگاه تله مدیسین (پزشکی از راه دور) دستگاهی است برای پایش فعالیت قلب است و پزشک بصورت آنلاین فعالیت قلب را مورد ارزیابی قرار می دهد و درصورت تشخیص فعالیت نامنظم و مشکلات قلبی، دستورات دارویی و مراقبتی لازم داده می شود.

مصطفی افشارنیک ادامه داد: پارسال بیش از دوهزار بیمار قلبی توسط کارشناسان اورژانس۱۱۵ خدمات درمانی ارائه شده است که وجود این دستگاه در روند درمان و نجات جان بیمار بسیار موثر است.

khayeran neyshaboori

وی ادامه داد: اکسیژن پر کاربردترین دارو در اورژانس و بیمارستانها است که تقریباً در اکثر بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

او افزود:با توجه به شرایط موجود و گسترش ویروس کرونا ژنراتور ازون تراپی با قدرتی ۲۱برابر گاز کلر نقش مهمی در جلوگیری از انتقال عفونت بین بیماران و کارکنان درمانی دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور افزود:یازدهمین دستگاه تله مدیسین توسط خانواده مرحومه خانم طوسی، لگزیان و شادروان آقای محمود صرافان، کپسول های اکسیژن توسط خانواده مرحوم حاج نصرالله ماروسی و یک ژنراتور ازون تراپی توسط شورای مردمی کرونا به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور اهدا شده است.

پارسال نیز هشت دستگاه تله مدیسین توسط مهندس وکیلی، یک دستگاه توسط خانم قدیری و یک دستگاه توسط آقای دشتکی به اورژانس۱۱۵ نیشابور اهداء شده است و با اهدای این دستگاه یازده آمبولانس از بیست و سه آمبولانس فعال اورژانس، مجهز به این دستگاه شده است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group