جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان از جمع آوری زکات فطره در 25 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: طبق فرمایش امام صادق علیه السلام، تمامیت روزه به پر داخت زکات فطره است چنانچه تمامیت نماز به صلوات بر محمد وال محمد می باشد.
وی در ادامه افزود: زکات فطره واجبی است که بر عهده شخص بالغ و عاقل و غنی می باشد که فطریه خود و افرادی که نان خور او می باشند را به فقیر ( کسی که از تامین هزینه زندگی سال خود وعیالش عاجز باشد) بپردازد.
قیطاسخواه در خصوص مقدار زکات گفت: مقدار زکات فطره برای هر نفر سه کیلو گندم ، جو ، برنج یا خرما و امثال اینها یا قیمت آنها می باشد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان عنوان نمود: نظر به وجود بیماری منحوس کرونا امکان برگزاری نماز عید سعید فطر مطابق سالهای قبل در یک محل امکان پذیر نمی باشد ، لذا این فریضه معنوی در 18 مسجد مستعد شهر برازجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می گردد .
وی در ادامه اعلام کرد: 18 پایگاه ثابت و سیار این نهاد با همکاری مراکز نیکوکاری وظیفه جمع آوری زکات فطره را بر عهده دارند . وی همچنین اشاره داشتند که کارت مجازی با شماره 6037997950023292 و کد دستوری *8877*0771*1# جهت پرداخت زکات فطره مردم عزیز در نظر گرفته شده است.
قیطاسخواه اضافه کرد: پایگاه های ثابت این نهاد در مساجد از طریق دستگاه پوز سیار و نیز پاکت های مخصوص ، وظیفه جمع آوری زکات فطره را بر عهده دارند که از عموم مردم فهیم و نوعدوست دعوت می کنم جهت پرداخت این واجب الهی به کمیته امداد همکاری و عنایت لازم را داشته باشند تا بتوانیم گره ای از مشکلات این عزیزان را رفع نمائیم .

استان بوشهر

Template Design:Dima Group