جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

شب گذشته بود که انتشار متنی در فضای مجازی با عنوان «اصرار بر زایمان طبیعی جان مادر و نوزاد را گرفت» واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

به گزارش دیارجنوب، شب گذشته بود که انتشار متنی در فضای مجازی با عنوان «اصرار بر زایمان طبیعی جان مادر و نوزاد را گرفت» واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. در این متن که به سرعت بین مردم دست به دست می‌شد، ماجرا از این قرار بود که خانمی 41 ساله و باردار اهل اهرم که برای انجام زایمان به بیمارستان سلمان فارسی بوشهر مراجعه می‌کند که متاسفانه پس از معاینه غیرضروری کیسه آب نوزاد پاره می‌شود و پزشکان جهت القای زایمان از آمپول فشار استفاده می‌کنند که منجر به زایمان نمی‌شود و مادر شروع به خونریزی می‌نماید.
در ادامه مطالب منتشر شده در فضای مجازی ادعا شده: این روند که از ساعت ۱۹ شروع شده بود ادامه داشته و میزان آمپول فشار بیشتری به مادر تزریق می نمایند که باز منجر به نتیجه نمی شود و مادر با این سخت‌زایی و پارگی رحم بدون رسیدگی پزشکی تا ساعت ۲ بامداد روز بعد یعنی ۱۳۹۹/۰۲/۳۰ در بلوک زایمان بیمارستان سلمان فارسی بوشهر تحت فشار بود و بعد از آن با حال عمومی بد و شوک بر اثر از دست دادن خون زیادی به اتاق عمل برده می شود که متاسفانه مادر و نوزاد بعد از تحمل سختی فراوان جان خود را از دست می دهند. بیمارستان تامین اجتماعی بوشهر با نام سلمان فارسی با اصرار بر زایمان طبیعی جان خانم بازیار ساکن شهر اهرم را گرفت. امیدوارم دادستان نظام پزشکی بوشهر با ورود به پرونده متخلفان را مجازات نماید."
توضیحات بیمارستان سلمان فارسی درباره این ماجرا
در همین ارتباط روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی(سلمان فارسی) استان بوشهر با انتشار اطلاعیه‌ای به بیان توضیحاتی پیرامون این مساله پرداخت.
در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار خبر تاسف انگیز فوت خانم بارداری در بیمارستان سلمان فارسی و بازتاب و واکنش‌های به حق ناشی از درد و تالم و تاسف آن حادثه توسط خانواده عزیز ایشان و مردم در فضای رسانه‌ای این مدیریت برخود واجب می‌داند در این راستا موارد ذیل را به استحضار مردم عزیز برساند.
این مدیریت ضمن ابراز همدردی و عرض تسلیت به خانواده گران قدر ایشان و مردم عزیز استان در پی وقوع این رویداد تلخ، حسب و طبق پروتکل‌های درمانی کشور در اولین ساعات پس از حادثه، امروز در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه کمیته علمی و تخصصی مورتالیتی(مرگ و میر) با حضور ریاست، مدیران و پزشکان و متخصصین بیمارستان و همچنین کارشناسان ارشد ستادی و دستگاه نظارتی سازمان در بیمارستان تشکیل داده و با حداکثر سرعت و دقت سعی شد همه زوایای مختلف و الزامات علمی این رویداد مورد بررسی قرار گیرد.
در این جلسه همه عوامل نیروی انسانی درگیر شامل پزشکان و ماماها و پرسنل جهت گزارش و ثبت و توضیحات حضور داشتند. ضمناً پرونده پزشکی بیمار نیز مورد مطالعه دقیق قرار گرفت و جهت صیانت از آن تدابیر لازم انجام شده است. سپس مطابق آیین نامه ها نتایج این جلسه به همراه پرونده بیمار به کمیته تخصصی ویژه مرگ مادران در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و نظام پزشکی استان نیز ارسال خواهد شد، لذا باید به عرض مردم شریف استان و خصوصا خانواده ایشان برسانیم در رویدادهای پزشکی این چنینی می بایست تمام ابعاد ماجرا به صورت علمی و دقیق مورد بررسی مراجع ذیصلاح قرار بگیرد. لذا در این فرصت کوتاه نمی‌توان قاطعانه در مورد رویداد مذکور اظهارنظر کامل نمود ولی این اطمینان را خواهیم داد تمام مراحل قانونی آن تا روشن شدن ابعاد واقعی ماجرا پیگیری خواهد شد. لذا عاجزانه از مردم عزیز و اصحاب رسانه گرامی خواستاریم تا مشخص شدن دقیق نتایج این بررسی و تحقیقات از گمانه زنی‌ها و اظهارنظرهای شتاب‌زده که ممکن است موجب افزایش آلام و نگرانی جامعه و مردم شود جداً خودداری نمایند. قطعا این صبوری کمک شایانی به مراحل تحقیقات خواهد نمود.
در پایان لازم به یادآوری است که قطع به یقین مدیریت درمان تامین اجتماعی استان بوشهر خط قرمز خود را صیانت و پاسداری از سلامت و جان بیماران مراجعین و مردم شریف استان بوشهر می‌داند و هیچ‌گونه اغماضی در رسیدگی به پرونده مذکور را جایز نمی‌داند و نتایج را به محض مشخص شدن به سمع خانواده داغدیده ایشان و مردم عزیزمان خواهد رساند./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group