جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ساختمان قدیم اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در راستای ارتقا و رونق گردشگری در آستانه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

به گزارش دیارجنوب، نوراله اسعدی چهارشنبه اظهار کرد: ثبت ملی ساختمان قدیم بندر خرمشهر مسیر نگهداری این بنای با ارزش که قدمت۶۴ ساله دارد و در زمان اشغال خرمشهر مقر نیروهای بعثی در دوران مقاومت ۴۵ روزه بوده است و همچنین بعد از آزاد سازی خرمشهر در طول دوران جنگ تحمیلی به عنوان سنگر رزمندگان استفاده می شد و حفظ آثار دفاع مقدس بر دیوار های این ساختمان را هموار خواهد کرد.
وی افزود: ساختمان قدیمی اداره بندر خرمشهر به دلیل قرارگیری در کنار اروندرود مرز آبی با عراق بعنوان یکی از مکان‌های استراتژیک مهم در دوران دفاع مقدس بود.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از راه اندازی موزه" دریا و تاریخ دریانوردی"در این بنا خبر داد و گفت: بمنظور ارتقا و رونق گردشگری در نظر است ساختمان قدیم بندر خرمشهر احیا و بازسازی شود و در آن موزه دریایی راه اندازی شود.
اسعدی خاطر نشان می شود: پیش از جنگ تحمیلی نزدیک به چهار میلیون تن عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر صورت میگرفت و نزدیکی این بندر به مراکز مهم جمعیتی، اقتصادی، کشاورزی و اجتماعی و وجود رودخانه آب شیرین اروند و همچنین استقرار راه آهن، فرودگاه و جاده های ترانزیتی به همراه نیروی کار فعال جایگاه استثنایی به آن بخشیده بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group